استفاده از «زبان بدن» از اصول موثر در جذب مخاطب در قصه‌گویی است

مدرس کارگاه «قصه‌گویی و زبان بدن» که در سالن نمایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین برگزار شد، بر استفاده درست از زبان بدن برای جذب مخاطب تاکید کرد.

گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان قزوین، کارگاه آموزشی «قصه گویی و زبان بدن» در تاریخ 13 شهریور 1398،در سالن نمایش مجتمع فرهنگی و هنری کانون برگزار شد.

مخاطبان این کارگاه، مربیان فرهنگی کانون، مربیان مهد، پیش دبستانی و معلمان دوره ابتدایی بودند و تدریس آن را «دکتر حسن دولت آبادی»(دارای مدرک دکترای درجه یک هنری تئاتر و مدرس دانشگاه) برعهده داشت.
وی در بخش نخست این کارگاه، درباره اصول قصه‌گویی با مخاطبان این برنامه سخن گفت و تاکید کرد که برای یک قصه‌گویی خوب، باید ،هدف خود را متعالی کنیم.

وی ایجاد نشاط، اندیشه‌سازی و بالندگی در مخاطب را از راه‌های متعالی کردن هدف قصه‌گویی برشمرد و تاکید کرد :قصه‌گو باید پس از انتخاب، قصه را از آن خود کند تا به آن تعلق خاطر پیدا کنیم.

چگونگی انتخاب قصه خوب، توجه به ضرورت سرگرم کنندگی، رعایت سن و سلیقه مخاطب از دیگر مواردی بود که در این بخش مورد تاکید قرار گرفت.

این مدرس در بخش دوم، به جایگاه زبان بدن بر اثرگذاری قصه‌گویی پرداخت.

وی گفت: در برخی موقعیت‌ها، نمایاندن اجزا و مسیر قصه از توصیف آن مهم تر است، که در این مرحله، زبان بدن به کمک قصه‌گو می‌آید.

وی جذب مخاطب را از محورهای قصه‌گویی دانست که در این بخش، استفاده درست از «زبان بدن» بسیار اثرگذار است.

اهمیت تسلط بر 5 محور؛ بدن، بیان، تنفس، تمرکز و خلاقیت از دیگر موارد مورداشاره مدرس این کارگاه بود.

وی هم‌چنین با ارائه چند مثال، نمونه‌هایی از تاثیرگذاری زبان بدن بر تفهیم قصه را به شرکت کنندگان در این کارگاه نشان داد.

قصه‌گویی یکی از مربیان کانون و نقد و بررسی آن توسط مدرس کارگاه،پایان‌بخش این برنامه آموزشی بود.

گفتنی است این کارگاه در استقبال از بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه ‌گویی کانون و برای افزایش سطح آگاهی و مهارت، علاقه‌مندان به هنر قصه گویی در استان قزوین برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =