کد خبر: 290958
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
بازدید 628
خداحافظ تابستان در مراکز کانون استان اردبیل

کارگاه‌های تابستانی مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل به ایستگاه پایانی رسید.

-کانون خلخال

مرکز فرهنگی هنری کانون خلخال ویژه‌برنامه‌ای را به مناسبت پایان کارگاه‌های تابستانه برگزار کرد.

این برنامه با حضور بیش از۸۰ نفر از کودکان و نوجوانان و اولیا در سالن سینمای مرکز اجرا شد. ابتدای برنامه با قرائت قرآن توسط عضو مرکز و پخش سرود ملی آغاز شد. در ادامه مربی مسئول مرکز ضمن خیرمقدم و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به ارائه‌ی گزارشی از روند اجرای کارگاه‌ها پرداخت. برنامه‌ی بعدی دکلمه خوانی بود که توسط اعضای ادبی مرکز اجرا شد. در ادامه گروهی از اعضای پسر مرکز به نوحه‌خوانی پرداختند. پایان برنامه پذیرایی و بازدید حاضران از نمایشگاه آثار اعضا بود که در سالن مطالعه برپاشده بود. 

- مرکز شماره دو کانون کوثر

مرکز شماره دو کانون کوثر به مناسبت پایان کارگاه‌های تابستان، ویژه‌برنامه‌ای را با حضور۸۰ نفر از اعضای کودک و نوجوان برگزار کرد.

این برنامه ابتدا در سالن مطالعه‌ی مرکز با پخش سرود ملی، قرائت قرآن و پخش کلیپی از فعالیت‌های کارگاه‌های تابستان آغاز شد.  سپس زهرا نوروزی مربی مسئول مرکز در سخنانی از اعضا خواست برای کارگاه‌های جدید حضور فعالی داشته باشند.

در ادامه اسامی ۱۵ نفر از اعضایی که دفتر دانایی را کامل نوشته بودند، برای تشویق خوانده شد و به ۳ نفر از آن‌ها شامل فاطمه مجیدی، نرگس مظلومی و نگین نوروزی که دفترشان را با دقت و رعایت نظم نگارش کرده بودند، جوایزی اهدا شد. همچنین ۲ نفر از هر کارگاه که حضوری منظم و فعال در طول تابستان داشتند موردتقدیر قرار گرفتند. در بخشی از مرکز نمایشگاهی از آثار اعضای کارگاه‌ها برپاشده بود که والدین به همراه فرزندانشان از آن‌ها بازدید کردند.

ادامه‌ی این برنامه با هماهنگی قبلی جهت بانشاط شدن به داخل پارک انتقال یافت. داخل پارک مسابقه طناب‌کشی، بازی هفت‌سنگ و تقلید صدا اجرا شد.

-کانون گرمی

تابستان فصل جنب و جوش و تلاش مضاعف برای کانونی‌ها است. امسال نیز مربیان کانون گرمی با برنامه‌های متنوع به استقبال تابستان رفتند. چند هفته پیش از شروع تابستان، برنامه‌های تبلیغاتی مرکز جهت جذب بیشتر اعضا آغاز شد. تابستان سال ۱۳۹۸ با اولین جلسه اولیا و مربیان در سالن کتابخانه مرکز  شروع شد. در این جلسه اولیا با روند کاری کانون و برنامه‌ها از نزدیک آشنا شدند.

کانون گرمی با برگزاری ۲۵ کلاس متنوع فرهنگی ادبی و هنری در قالب کارگاه‌های نقاشی، سفال، ادبی، زبان انگلیسی، خوشنویسی، رباتیک، کاردستی، شعرخوانی و احکام در خدمت کودکان و نوجوانان بود. مربیان این کارگاه‌ها، ۱۸ جلسه تشکیل داده و به کشف و شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه کودکان و نوجوانان پرداختند.

در این مرکز علاوه بر تشکیل کارگاه‌های تابستانی فعالیت‌های عام فرهنگی نیز به صورت گسترده انجام گرفت. عناوین اهم فعالیت‌ها عبارت‌اند از:

رصد پرندگان در کنار دریاچه گیلارلو و تشکیل زنجیره انسانی به منظور حفاظت از محیط‌زیست و پرندگان در روز جهانی پرندگان مهاجر با همکاری اداره محیط‌زیست، اجرای طرح میزهای کتاب‌خوان، اجرای برنامه‌های ویژه گرامیداشت روز ملی اردبیل و شهرستان گرمی و برپایی نمایشگاه فرهنگی،هنری،ادبی در شهر، گرامیداشت دهه کرامت، گرامیداشت هفته دولت، شرکت در مسابقات و فراخوان‌های کشوری و استانی، برگزاری جلسه اولیا و مربیان جهت همسویی هرچه بیشتر کانون و خانواده‌ها با یکدیگر، اجرای فعالیت‌های علمی و نجوم، اجرای جشن قصه‌گویی، برگزاری نخستین مهرواره ادبی منطقه مغان، شرکت در مهرواره چوب‌های آب آورده، شرکت در مهرواره به رنگ آسمان، ویژه‌برنامه وحدت جمعی مسئولان گرمی به پاکیزگی محیط‌زیست، اجرای برنامه‌های ویژه طرح توسعه کتاب‌خوانی و افزایش قابل‌توجه آمار کتاب‌خوانی در مرکز، اجرای طرح اقدام پژوهی سالانه در مرکز، معرفی ایام و رویدادهای ویژه، شخصیت‌های علمی و دینی، مشاغل، سرزمین و ....، حضور اعضای فعال ادبی در نشست ادبی استان و پایان‌بخش این برنامه‌ها با برگزاری نمایشگاه از آثار فرهنگی، هنری و ادبی همراه بود که با حضور اعضای فعال کانون، والدین و مسئولان استانی روز یکشنبه مورخه ۱۳۹۸/۰۶/۱۰ ساعت ۱۱ قبل از ظهر در سالن کتابخانه مرکز گرمی افتتاح شد و این نمایشگاه به مدت یک هفته برای عموم خانواده‌ها، اعضا و علاقه‌مندان به فعالیت‌های کانون دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =