فراخوان نخستین مهرواره  استانی کانون خراسان جنوبی "عکس عاشورایی" منتشر شد

نخستین مهرواره عکس عاشورایی از سوی کانون پرورش فکری خراسان جنوبی فراخوان داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، این مهرواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف عاشورایی، آشنایی با مفاهیم عاشورا و درک عمیق تر کودکان و نوجوانان از وقایع و حوادث عاشورا و زندگی امام حسین "علیه‌السلام"  برگزار می‌شود.
ترغیب کودکان و نوجوانان به تولید آثار فاخر هنری با مفاهیم محرم و عاشورا و تقویت پرورش حس مذهبی و شناخت مفاهیم نمادهای عاشورایی از دیگر اهداف این مهرواره‌است که در قالب عکاسی موبایلی در دو بخش کودکان و نوجوانان (۱۲ تا ۱۸ سال) و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار می‌شود.
بنا بر این گزارش، سنت‌ها و آیین‌های عزاداری در شهر من، جلوه‌های ماه محرم در زندگی امروزی و منظر شهری همچون شام غریبان، تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک و محرم، کاروان‌های عزاداری، عاشورا و قداست آب عکاسی از پیاده‌روی اربعین حسینی و نماز ظهر عاشورا از جمله محورهای موضوعی این مهرواره است.
علاقه‌مندان به شرکت در این رقابت هنری می‌توانند  ۱۰ اثر را به‌صورت تک عکس و در بخش مجموعه عکس (سه تا هشت عکس) را تا تاریخ هفتم مهر ۹۸ به آدرس دبیرخانه به نشانی خیابان شهدا، انتهای شهدای ۶ مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند ارسال کنند.
عکس‌های ارسالی می‌تواند  به صورت رنگی، سیاه و سفید و در قالب عکس موبایلی باشد.
گفتنی‌ست، همزمان با افتتاح انجمن عکاسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، شیوه‌نامه اولین مهرواره استانی "عکس عاشورایی"  اعلام و به مراکز استان ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =