کد خبر: 291060
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
توانمندی نوجوانان با حال خوش زندگی

کانون با برگزاری کارگاه های حال خوش زندگی و با تمرکز بر آموزش مهارتهای مثبت برای نوجوانان تلاش در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل‌کانون پرورش فکری‌کودکان و نوجوانان‌ استان خراسان رضوی، کارگاه حال خوش زندگی برای نوجوانان پسر و دختر برگزار شد.

زهره‌ معماری‌نسب، کارشناس‌ مسئول فرهنگی استان‌ و کارشناس تخصصی این کارگاه ها اعلام کرد: روانشناسان نام دار معاصر، بر پایه پژوهش های علمی و تجربی، ازدرمان مشکلات و اختلالات روانشناسی، توجه خود را به محتوای سازنده و شادی افزا معطوف کردند. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز به عنوان یکی از سازمانهای تاثیرگذار در پرورش کودکان و نوجوانان با نگاه پیشگیرانه و با تمرکز بر آموزش مهارتهای مثبت بر نوجوانان تلاش درکاهش آسیب های اجتماعی دارد و با اجرای کارگاه های روانشناسی مثبت به نوجوانان می‌آموزد که چگونه با استفاده از این مهارتها، حیات اجتماعی سالمی را تجربه کنند.

معماری‌نسب درادامه گفت: کارگاه های روان شناسی مثبت‌گرا در شهریور ۱۳۹۸ برای گروه های سنی ۱۲ تا ۱۷ سال، با تمرکز بر دو مهارت مثبت، خودباوری برای اعضاء نوجوان پسر و در طول ۸ جلسه وکارگاه امیدواری برای نوجوانان دختر در طول ۱۱ جلسه با هدف راهنمایی نسل آینده به سوی موفقیت و شادکامی در مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ مشهد برگزار شد.

اطهرسیدموسوی مربی این کارگاه ها اعلام داشت: درکارگاه خودباوری تمرکز اساسی‌ براین‌ بود که اعضا بتوانند ویژگی های مثبت خود را تشخیص دهند، توانمندی های خود را بشناسند ودرعمل از آنها استفاده کنند، ویژگی های منحصر به فرد خانواده خودرا بشناسند، بتوانند خودگویی های منفی‌شان را به خودگویی مثبت تبدیل کنند و بتوانند خود شفقت‌ورزی را در عمل نشان دهند.

موسوی گفت: درکارگاه امید تمرکز اساسی بر این بود که اعضا بتوانند ویژگی های یک هدف مناسب را تشخیص دهند و بر آن اساس برای زندگی خودشان هدفی مناسب انتخاب کنند، تا بتوانند یک هدف مناسب را از هدف نامناسب تشخیص دهند، بتوانند برای رسیدن به اهدافشان، یک برنامه ریزی عملی تنظیم کنند. بتوانند هنگام از دست دادن انگیزه، با تبدیل خودگویی های منفی به مثبت، به خودشان انگیزه بدهند و بتوانند هنگام نا امیدی دیگران با گفتار واعمال خود به آنها امید و انگیزه بدهند.

میزان پیشرفت اعضا در این مهارت ها از طریق پیش‌آزمون و پس‌آزمون سنجیده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =