کد خبر: 291157
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
نشست مشترک مدیر کل کانون پرورش فکری و رئیس بنیاد نخبگان

نشست مشترک مدیر کل کانون پرورش فکری و رئیس بنیاد نخبگان با حضور کارشناسان دو مجموعه در بنیاد نخبگان استان در راستای تعامل هرچه بیشتر و بهره مندی از ظرفیت‌های دو نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون هرمزگان؛ نشست مشترک مدیر کل کانون پرورش فکری و رئیس بنیاد نخبگان با حضور کارشناسان دو مجموعه در بنیاد نخبگان استان در راستای تعامل هرچه بیشتر و بهره مندی از ظرفیت‌های دو نهاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، ناهید سلیمانی احمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، ضمن معرفی ظرفیت‌های کانون هرمزگان خواستار هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین دو نهاد شد.

وی افزود: یکی از اهداف کانون پرورش فکری شناسایی استعدادهای کودکان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری است، ما خواستار این هستیم که با هم افزایی و تعامل بیشتر کارشناسان دو اداره در بحث شناسایی کودکان و نوجوانان تخصصی تر عمل کنیم و از پتانسیل هم استفاده بیشتری ببریم.

سلیمانی شناسایی ماموریت‌های دوطرف جهت شناختن بیشتر استعدادها را امری مهم دانست و خاطر نشان کرد: سعی کنیم ایده‌ها را در جلسات کارشناسان پیگیری کنیم، تا خروجی کار مشترک و استفاده از فرصت‌های موجود به نفع جامعه هدف باشد.

 مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: استعدادها و پتانسیل‌های سرشاری در هرمزگان وجود دارد که نویدبخش آینده‌ای روشن برای این استان است.

نشست مشترک مدیرکل کانون با رئیس بنیاد نخبگان

در ادامه وحید عامری سیاهوئی، رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان به تشریح کامل رسالت‌ها و تسهیلات بنیاد ملی نخبگان پرداخت و توانمندسازی و حمایت از استعدادهای‌برتر را از اهداف این بنیاد عنوان کرد.

وی افزود: استعدادهای برتر مانند نهال‌هایی هستند که نباید به آن ها یکسویه نگاه کنیم، زمانی این استعدادها به رشد مطلوب می‌رسند که در همه زمینه‌های تخصصی وغیر تخصصی به رشد و تعالی برسند.

رئیس بنیاد نخبگان تعامل بین سازمان‌های هم‌سو همچون کانون پرورش را نقطۀ عطفی در جهت تعامل نرم و شناسایی استعدادهای برتر دانست و گفت: رسالت مشترک ما در شناسایی افراد با عنوان استعداد برتر می باشد که این تعامل باعث می شود خدمات بهتری را به جامعه خود ارائه کنیم.

عامری گفت: برنامه‌ریزی برای شناسایی افراد و گروه‌های نخبه و صاحب استعداد برتر در حوزه‌های مختلف علمی، فناورانه، هنری و ادبی، حوزوی و مدیریتی را یکی از ماموریت‌های بنیاد نخبگان می باشد که با حمایت و تعامل کانون پرورش فکری این رسالت به خوبی انجام خواهد شد. رئیس بنیاد نخبگان ایجاد زمینه‌های شناسایی، جذب، توانمندسازی و هدایت استعدادهای برتر فردی و گروهی در استان، پشتیبانی از اجرای فعالیت های نخبگانی در حوزه‌های مختلف، ایجاد زمینه‌سازی برای تجاری‌سازی دستاوردهای نخبگانی و... و. را از وظایف بنیاد نخبگان دانست.

در پایان نشست مقرر گردید، قراردادی  بین دو نهاد جهت تعامل دوسویه انعقاد گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =