میزان پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست ساخت کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: ساختن بناهای فرهنگی به ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان نیاز به تعهد بیشتری دارد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، جلسه‌ی مدیرکل کانون استان با مسئولان راه و شهرسازی برگزار شد.

در این جلسه، که به منظور ارایه‌ی گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های کانون به مدیرکل برگزار شد، معصومه هادی ضمن خیر مقدم به مهمانان، از حساسیت‌های فرهنگی آنان تشکر کرد و گفت: انجام همه‌ی پروژه‌ها در هر بخشی از کشور مهم است اما پروژه‌های فرهنگی، با توجه به نوع بهره‌برداری و پرورش آینده‌سازان کشور در آن، به تعهد و عشق بیشتری در کار نیاز است.

وی ادامه داد: «کودکان» شهروندان کشور هستند و  کانون در فضای فرهنگی خود در پی پرورش شهروندانی آگاه برای ساختن آینده‌ی کشور است و در این راه همه‌ی عوامل از جمله سازندگان مراکز فرهنگی‌هنری هم نقش دارند.

مدیرکل کانون سپس در بیان اهمیت معماری مراکز کانون در رسیدن به اهداف فرهنگی و پرورشی با بیان این نکته که «استفاده از خلاقیت‌های هنری در فضای ساختمان‌ها امری ضروری است» گفت: بنای مراکز فرهنگی‌هنری باید برای ورود مخاطبان جذابیت داشته باشد به ویژه کودکان و نوجوانان که با ورود به کانون می‌توانند از فعالیت‌های گوناگون فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برخوردار شوند.

هادی در ادامه با اشاره به پروژه‌های در حال ساخت کانون در شهرهای زاهدان، سیب سوران، قصرقند و مهرستان عنوان کرد: علاوه بر همکاران ما، خانواده‌ها و ساکنان با اشتیاق پیگیر ساخت این مجموعه‌ها هستند و این ضروری است مسئولان تلاش کنند این امانت‌ها را به صاحبان اصلی آن تحویل دهند.

قابل ذکر است پیش از سخنان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، معاون راه و شهر سازی با اشاره به مراکز در حال ساخت قصرقند، سیب و سوران، مهرستان و زاهدان، در خصوص زمان بهره برداری این مراکز گفتند: در زاهدان، سیب و سوران و مهرستان از لحاظ فیزیکی پیشرفتی 80 درصدی داشته‌اند که در صورت تامین اعتبار تا تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

این کارشناسان هم‌چنین با تاکید بر آگاهی از اهمیت کار فرهنگی گفتند: با توجه به اهمیت این موضوع مسئولان راه و شهر سازی پیمانکارانی متعهد را برای انجام این پروزه‌ها برگزیده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =