ارسال بیش از ۲۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره قصه گویی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری از دریافت بیش از۲۱۰ فیلم به دبیرخانه ی جشنواره بین اللمللی قصه گویی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون  روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران توسعه و ترویج فرهنگ قصه گویی برگزاری جشنواره های قصه گویی را زمینه ای برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید  قصه گویان ایرانی –خارجی ،کارشناسان و اساتید قصه و قصه گویی،احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه گویان در جشنواره، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه گویی و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه را  از محورهای این جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره در ۳ بخش صحنه ای ،نود ثانیه ای و بین المللی برگزار می شود.
وی بیان کرد ثبت نام در این جشنواره از ۲۰ تیرماه آغاز شد که بیش از ۳۹۰ نفر تا کنون در سایت ثبت نام شده اند. و زمان بارگذاری فیلم ها  در بخش صحنه ای و بین اللمللی تا ۲۴ شهریور ۹۸ به اتمام رسیده است؛ اما ثبت نام و ارسال آثار در بخش ۹۰ ثانیه ای تا ۱۰ مهر ماه ادامه دارد.
رحیمی ادامه داد: آثار ارسالی در بخش صحنه ای در تاریخ های ۹،۱۰،۱۱ مهرماه در استان و آثار بخش ۹۰ ثانیه ای در تهران به صورت ملی اجرا و داوری میشود.
گفتنی است برگزیدگان مرحله اولیه ی داوری در این روزها در سالن آمفی تئاتر کانون واقع در میدان ابوریحان با همدیگر به رقابت می پردازند.
وی  افزود :در بخش ۹۰ ثانیه‌ای شرکت افراد از ۳ تا ۱۰۰ ساله و در بخش صحنه ای در  چند بخش شامل ۱۲ تا ۱۸ سال و  زنان،مردان و پدربزرگ‌ها، مادربزرگها می باشد .
رحیمی شرایط شرکت در بخش بین اللمللی را نیز برگزیدگان دوره های اول تا ۲۱ جشنواره قصه گویان دارای سابقه اجرا در رسانه ملی و تئاتر کشور و قصه گویان عنوان کرد.
  هم اینک ۲۱ مرکز ثابت و ۵ مرکز سیار و روستایی و  پستی با عضویت بیش از۴۳۷۱۶ دانش آموز  در استان فعالیت دارند.
وی  از برگزاری بخش مقالات علمی در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: این بخش نیز در محورهای قصه و پرورش تفکر-دوره ها و رویکردهای قصه گویی- قصه گویی و رویکردهای نقد ادبی مخاطب شناسی و ادبیات عامیانه، قصه گویی و سلامت برگزار می‌شود
وی افزود علاقمندان شرکت در این جشنواره میتوانند با مراجعه به سایت www.kanoonfest.ir از جزییات مطلع شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =