ویژه برنامه لاله های آسمانی در سنندج برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس ویژه برنامه لاله های آسمانی با حضور اعضا کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این ویژه برنامه مدیر کل کانون استان کردستان ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت : زمانی که جنگ بود شما اصلا به دنیا نیامده بودید و حالا که 30 سال از آن روزها گذشته است ، برای شما ملموس نیست که چطور یک نوجوان با سختی ها می جنگید و تلخی ها را تحمل می کرد به همین خاطر است که بازماندگان جنگ و رزمندگان خاطرات آن روزها را نوشتند تا برایتان قابل درک شود.

سهیلا شیخی افزود: در واقع نگهداشتن و حفظ حرمت شهدا بر همه واجب است و کتاب هایی که در این زمینه برای شما نوشته شده ، موضوع جنگ ، دفاع از خاک و سرزمین و آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت را قابل فهم تر می نماید.

شیخی خاطر نشان ساخت: کودکان ونوجوانان همسن وسال شما چه جهادهایی برای حفظ حرمت انسانی انجام دادند که زبان قاصر از گفتن آن است، البته هنر در این هنگام به کمک می آید و از جمله ادبیات که می تواند از طریق واژه ها، صحنه ها و حادثه ها را توصیف کند تا مخاطب بتواند با تجسم  آن شرایط ، به شناخت بیشتری برسد.

وی همچنین گفت: ما که در این برنامه حاضر شده ایم در واقع  مهمان شما هستیم تا شما آنچه از ایثار و شهادت در ذهن دارید و درک کرده اید را انعکاس داده و منتقل کنید.

در ادامه بچه ها در این برنامه  به جمع خوانی کتاب حلزون من گم شده  با موضوع دفاع مقدس با هدف آشنایی هر چه بیشتر اعضا با فرهنگ جنگ و جبهه پرداختند.

پخش کلیپ بازگشت پرستوها به تلاش معاونت فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه استان کردستان و قصه خوانی کتاب آزاده توسط مربی مسئول مرکز مجتمع با هدف ارزش گذاری به فرهنگی ایثار و شهادت و آشنایی اعضا با این مفاهیم از جمله برنامه های این ویژه برنامه بود.

اثرخوانی اعضا با موضوع ایثار و شهادت  و بازدید از نمایشگاه نقاشی، نشریه دیواری و کتب مرتبط با دفاع مقدس نیز پایان بخش برنامه ها بود.

لازم به ذکر است،  برنامه لاله های آسمانی با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =