پیشتازی قصه‌گویان قیروکارزین و آباده در بخش استانی

کانون فارس با حضور فعال در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی ‌قصه‌گویی، زنان و مردان، پدربزرگ‌ها ومادربزرگ‌ها، دختران و پسران ومربیان را وارد این رقابت فرهنگی کرده‌است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، با پایان یافتن مهلت ثبت و بارگذاری قصه‌ها در بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان آباده و قیروکارزین پیشتاز ثبت و بارگذاری قصه شدند. این در حالی است که برای ثبت قصه‌های90 ثانیه‌ای هنوز فرصت باقی است و علاقه‌مندان می‌توانند تا 10 مهرماه با مراجعه به پایگاه جشنواره به قصه‌هایشان را ثبت کنند.

بر اساس این گزارش 85 قصه‌گو در دو بخش قصه‌های صحنه‌ای و قصه‌های 90 ثانیه‌ای با مراجعه به  مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان قیروکارزین، قصه‌هایشان را ثبت کردند. از این تعداد  22 قصه‌گو در بخش قصه‌های صحنه‌ای و 63 قصه‌گو در بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای شرکت کردند.

 قصه‌های صحنه‌ای را 11 نفر در بخش زنان و مردان، 10 نفر در بخش دختران و پسران و 1 مربی روایت کرده‌اند.

در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان آباده نیز 63 قصه توسط 56 قصه‌گو ثبت شده است. 37 نفر در بخش دختران و پسران، 5 پدربزرگ و مادربزرگ، 8 نفر در بخش زنان و مردان و 4 مربی این قصه ها را روایت کرده‌اند.

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اهداف توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی و خارجی، کارشناسان و استادان حوزه‌ی قصه و قصه‌گویی، احیای سنت قصه‌گویی با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان در جشنواره (دختران و پسران 12 تا 18 سال، زنان و مردان 18 سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی در جهت تبیین و ترویج روش‌های نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم و ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌ساز در جامعه برگزار می‌شود. این در حالی است که جشنواره در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای و قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان در بخش صحنه‌ای تا 17 شهریور فرصت داشتند تا قصه هایشان را بارگذاری کنند. قصه‌گویان  در بخش قصه‌های 90 ثانیه‌ای تا 10 مهر 1398 فرصت دارند فیلم‌های قصه‌گویی خود را در پایگاه جشنواره به نشانی  www.kanoonfest.ir  بارگذاری کنند.

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس روزهای 7 تا 9 مهرماه سال جاری جشنواره استانی قصه‌گویی را در شیراز برگزار می‌کند. فارس همچین میزبان جشنواره منطقه ای در آذر ماه امسال خواهد بود.

مرحله نهایی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذر ۱۳۹۸ هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =