اولین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی هفته ملی کودک

اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی روز جهانی و هفته ملی کودک، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، این جلسه با حضور معاون فرهنگی، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی، روابط عمومی و انفورماتیک در شیراز برگزار شد و در آن بر لزوم برنامه‌ریزی مناسب برای کودکان و نوجوانان در هفته ملی و روز جهانی کودک تأکید شد.

سعید رضا کامرانی، معاون فرهنگی کانون فارس این هفته را فرصت مناسبی برای توجه بیشتر همه نهادها، مردم، اولیای تربیتی و خانواده‌ها به کودک و نوجوان عنوان کرد و گفت: بزرگ‌سالان به عنوان اولیای تربیتی باید در کنار کودک و نوجوان باشند نه مقابلشان تا به آن‌ها حس آرامش و اعتماد را منتقل کنند. او گفت: وضعیت کودکان و نوجوانان در ایران خوب است اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله وجود دارد و لازم است با توجه به حقوق کودک علاوه بر توجه به نیازهای اولیه، نیازهای روحی و روانی آنها را هم شناخت و به شخصیتشان احترام گذاشت. به گفته‌ی کامرانی با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر می‌توان به کودک و نوجوان خدمت کرد چون سرمایه‌های گران‌بهایی هستند که با هیچ خط‌کشی نمی‌توان آنها را ارزش‌گذاری کرد. او در ادامه گفت:کودکان و نوجوانان به تعبیر امام راحل کسانی هستند که در آینده مقدرات کشور  را در دست می‌گیرند و توجه به رشد همه جانبه آن‌ها ضروری است.               

 کانون فارس چهارشنبه ٣ مهر ماه میزبان نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو شورای روز جهانی و هفته ملی کودک است تا با ارائه برنامه‌های پیش‌بینی شده هر دستگاه، هفته ملی کودک را برگزار کند.

 بر اساس این گزارش، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و دبیر شورای هفته ملی کودک در فارس، اعظم موسوی، کارشناس روابط عمومی این اداره کل را به عنوان دبیر اجرایی این رویداد در استان فارس معرفی کرد. ویژه برنامه هفته ملی و روز جهانی کودک امسال از 13 تا 19 مهر ماه در تهران و سراسر کشور با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت گسترده تمام سازمان‌ها و نهادهای دولتی مرتبط با امور کودکان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =