برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین

«مژده اروجی» مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، از برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی استان قزوین، از 14 تا 16 مهر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، بنا به اعلام مدیرکل کانون، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در قزوین از 14 تا 16 مهر در مجتمع فرهنگی و هنری کانون استان قزوین برگزار می‌شود.

اروجی افزود امسال 34 قصه گو در بخش قصه‌گویی اعضا، زنان و مردان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در این جشنواره حضور دارند.

وی یادآور شد: شناخت و پرورش استعدادهای علاقه مندان به هنر قصه‌گویی، استفاده از این هنر برای حفظ و انتقال آموزه‌های تربیتی، اخلاقی و دینی و توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی از اهداف برگزاری این جشنواره در کانون به شمار می آید.

برگزاری یک کارگاه آموزشی و مراسم افتتاحیه انجمن قصه‌گویی استان، از برنامه‌های جنبی این جشنواره به شمار می‌آید.

بر این اساس، با پایان یافتن جشن‌های قصه‌گویی که تا 10 شهریور در همه مراکز فرهنگی و هنری استان برگزار شد، 34  قصه‌گو به مرحله استانی راه پیدا کردند که از 14 تا 16 مهر طی یک جشنواره استانی در سالن نمایش مرکز فرهنگی و هنری مجتمع کانون  با روایت قصه‌های شنیدنی، برای راه‌یابی به مرحله منطقه‌ای این جشنواره به رقابت می‌پردازند که 25 و 26 آبان در استان آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

در این جشنواره قصه‌گویان منتخب جشن‌های قصه‌گویی استان و نیز منتخبان قصه‌گویی که اقدام به بارگذاری قصه‌های خود در سایت جشنواره قصه‌گویی (kanoonfest.ir) کرده‌اند، حضور خواهند داشت.

مرحله‌ نهایی بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی آذرماه ۹۸ همزمان با شب یلدا با حضور قصه‌گویان برتر ایران و کشورهای خارجی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =