جلسه شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی

با حضور نمایندگان سازمان‌ها و ادارات استان، جلسه شورای برنامه ریزی روزجهانی و هفته ملی کودک در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان، هادی طباطبایی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی در این جلسه ضمن تأکید بر مشارکت حداکثری تمامی سازمان‌های دولتی و مردم نهاد در توجه ویژه به نیازهای کودکان و نوجوانان، هفته ملی کودک را فرصتی مناسب برای پرداختن به آموزش، بهداشت و سلامت، بازی و تفریحات سالم و رشد فکری و جسمی کودکان و نوجوانان عنوان کرد. 

طباطبایی گفت: توجه به نیازهای امروزی کودکان و نوجوانان و برنامه ریزی اصولی و اساسی در طول سال برای کودکان و نوجوانان، گامی مؤثر در راستای مقابله با آسیب‌های نوظهوری است که این قشر را تهدید می کند.

پریسا علیلو مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در این جلسه با اشاره به برنامه های امور بانوان استانداری در هفته ملی کودک از برگزاری کارگاه‌های آموزشی فرزندپروری خبر داد و افزود: راه اندازی کلینیک حقوق کودک در سطح تمامی فرهنگسراها از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار امور بانوان و خانواده استانداری قرار دارد.

جواد زاهدی مدیرکل کانون استان نیز در این نشست ضمن تشریح اهداف و رویکردهای ستاد مرکزی هفته ملی کودک، به برنامه های شاخص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در ایام هفته ملی کودک اشاره کرد.

زاهدی گفت: ۳۰ عنوان برنامه در ایام هفته ملی کودک در ۲۳ مرکز ثابت، ۸ کتابخانه سیار و ۴ کتابخانه پستی برگزار می شود که از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در منطقه آزاد ماکو اشاره کرد. دیدار کودکان با مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین عیادت از کودکان بیمار از دیگر برنامه هایی است که در این هفته انجام می شود.

زاهدی افزود: بهره گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام و توجه ویژه به هویت ایرانی و اسلامی از شاخص ترین اهداف برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۹۸ است که در دو سطح کودکان، مربیان و اولیای تربیتی برگزار می شود.

ارائه برنامه های پیش بینی شده سازمان‌ها توسط نمایندگان ادارات از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =