نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای

نشست سالانه اعضای مکاتبه‌ای به همت واحد آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی و با مشارکت معاونت فرهنگی هنری شهرداری منطقه ۹ مشهد در «بوستان خورشید» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این نشست یک روزه در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۸ با حضور ۳۰ عضو مکاتبه‌ای نواحی مختلف شهرستان مشهد و ۲۳  نفر از اعضای فرهنگسرای شهرداری منطقه ۹ مشهد برگزار شد.

از آنجا که شناخت ابعاد دفاع مقدس و ارزش‌های آن برای نسل بعد از جنگ و نسل امروز حائز اهمیت است واحد آفرینش‌های ادبی به منظور استمرار و حفظ این دستاوردها و ارزش‌ها در آستانه هفته دفاع مقدس این نشست را برنامه‌ریزی و براساس مناسبت ایام، فضاسازی محیطی و محتوایی در کارگاه‌های ادبی صورت گرفت.

در این کارگاه‌ها اعضا پس از تشکیل تیم‌ و پذیرش نقش‌هایی چون سردبیر، نقاش، خوشنویس، نویسنده و شاعر به تهیه نشریه با موضوع هشت سال دفاع مقدس و تبیین و تشریح رشادت‌های رزمندگان در جبهه حق علیه باطل پرداختند و نشریه‌های خلاق با محتوایی چون سخن سردبیر، عکس‌نوشت دفاع مقدس، خبر داغ، داستان و شعر حماسی تهیه کردند.

در کارگاه نوشتن خلاق نیز با توجه به اینکه این برنامه در فضای کوهستانی «بوستان خورشید» معروف به پارک مشهد برگزار شد، از اعضا خواسته شد متنی با موضوع «یک نقطه دوست‌داشتنی در قاب بوستان» به رشته تحریر درآورند.

شهناز رمارم عضو شورای اسلامی شهر مشهد که به همراه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۹ مشهد و معاون فرهنگی کانون در جمع اعضای مکاتبه‌ای و اعضای فرهنگسرای شهرداری حاضر شده بود، ضمن ابراز خرسندی از انجام این نشست‌ها و کارگاه‌ها، بر نقش تاثیرگذار کانون در حوزه فرهنگ و ادب، چه در بخش حضوری و چه در بخش مکاتبه‌ای تاکید کرد.

رمارم وجود واحد مکاتبه‌ای را نشانه توجه ویژه کانون به کودکان حاشیه شهر و نواحی کم‌برخوردار دانست و گفت: برقراری ارتباط پستی با اعضایی که قادر به حضور در مراکز فرهنگی نیستند مصداق خوبی از رعایت عدالت اجتماعی است و از این بابت قدردان مسئولان و مربیان کانون هستم.

معرفی فعالیت واحد مکاتبه‌ای به اعضای جدید، پاسخ به سوالات اعضای قدیمی، نمایش نشریات، اهدای هدیه به تمامی اعضا از بخش‌های دیگر نشست سالانه‌ی اعضای مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =