دفاع مقدس سند افتخار ما ایرانیان است

در هفته دفاع مقدس جلسه خاطره‌گویی با حضور جمعی از خانواده‌های شهید و ایثارگر کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، این جلسه روز سه‌شنبه دوم مهرماه ۱۳۹۸ با حضور مرتضی باباخراسانی از فرماندهان رشید نظام جمهوری اسلامی ایران و کارکنان کانون و جمعی از خانواده‌های شهید و ایثارگر برگزار شد.

ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان، ثبت و حفظ آثار و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس با استفاده از ابزار هنر را یکی از وظایف اصلی مربیان کانون دانست و گفت: نباید در انتقال فرهنگ ایثار و گذشت به نسل امروز که وارثان واقعی این انقلاب هستند غفلت کرد و باید تلاش کنیم با بازیابی هویت ملی و دینی، آنان را به سلاح اعتقادی و معنوی مجهز کنیم و معتقدم هنر یکی از ابزارهای ماندگار و اثرگذار برای این کار است.

مدیرکل کانون برگزاری این نشست را بیان بخشی از ناگفته‌های حماسه هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: جوانان آن دوره با تکیه بر اعتقادات راسخ خود از خاک میهن دفاع کردند و برگ دیگری از دفتر افتخارات را برای‌مان به یادگار گذاشتند و بر ما واجب است از آن سند به عنوان چراغ راه نسل جدید بهره برده و آنان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کنیم.  

فاطمه نصیری همکار پیشکسوت کانونی و همسر شهید مرادی‌مقدم نیز ضمن تاکید بر ضرورت آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم ایثار، گذشت و فداکاری، به روایت خاطره‌ای از همسر شهیدش پرداخت و گفت: آنچه باعث شده تحمل سال‌ها تنهایی برایم ممکن شود یاد و خاطره آخرین جمله شهید مرادی‌مقدم است که گفت : «باید عده‌ای فدا شوند تا دیگران در آرامش و امنیت باشند» و امیدوارم جوانان با توجه بیشتر به حفظ و صیانت از ارزش‌های دینی یاد آنان را گرامی دارند.

مرتضی بابایی خراسانی که از فرماندهان پشتیبانی و مهندسی جنگ بود نیز به روایت ماجرای ساخت پل بعثت بر روی رودخانه اروند پرداخت و گفت: این پل در حالی بنا شد که دشمن اجازه ساخت هیچ سازه و پلی بر روی اروند نمی‌داد و با تجهیزات به روز خود آن‌ را منهدم می‌کرد.

بابایی خراسانی از نقش ماهی‌ها در اتصالات لوله‌ها به عنوان امدادهای غیبی در عملیات والفجر ۸ یاد کرد و گفت: با توکل به خدا و مهندسی دقیق توانستیم عملیاتی حساب‌شده طراحی و دشمن را غافلگیر کنیم.

او که خود یکی از سازندگان پل بعثت بود ضمن تشریح مهندسی این پل، از آن به عنوان یکی بی‌نظیرترین سازه ها در زمان خودش یاد کرد و اظهار داشت تا آن دوره ساخت چنین پلی سابقه نداشته است.

پخش کلیپ مربوط به ساخت پل بعثت و تجلیل از خانواده‌های شهید و ایثارگر کانونی پایان‌بخش این مراسم بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =