زبان ساده‌ی قصه، نقش مؤثری در آموزش به دانش‌آموزان دارد

مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در آستانه برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری گفت: برای انتقال مفاهیم آموزشی در مدارس، زبان ساده‌ی قصه بسیار تأثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: فعالیت قصه‌گویی آن‌قدر ارزشمند است که می‌تواند بدون ایجاد حساسیت در نظام آموزشی از عهده‌ی مسئولیت خطیر، پرورش فکر کودکان برآید و همه چیز را همانند حلقه‌ای واحد به دور خود جمع کند.

واقعی با بیان این‌که قصه یکی از بخش‌های مهم ادبیات کودک و نوجوان است، خاطر نشان کرد: با توجه به پیشرفت‌های سریع تکنولوژی، زبان ساده‌ی قصه نقش بسیار مهمی در انتقال مسایل آموزشی به دانش‌آموزان دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: خواندن و شنیدن قصه توسط کودکان علاوه بر اثرگذاری عمیق در فکر و اندیشه‌، آنان را برای مقابله با سختی‌ها و مشکلات زندگی آماده می‌کند و کمک می‌کند تا بهترین روش را برای زندگی انتخاب کنند.

وی در پایان در خصوص اثرگذاری فعالیت قصه‌گویی در نظام آموزش وپرورش گفت: تقویت فن بیان، پرورش نیروی تخیل، تحریک قوه‌ی ابتکار و خلاقیت، ایجاد عشق و علاقه به ادبیات، رشد اعتماد به نفس، علاقه‌مند ساختن  کودکان به عدالت اجتماعی و دریافت پیام‌های اخلاقی و انسانی از جمله تأثیرات ارزشمند قصه‌گویی به شمار می‌رود.

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی طی روزهای 6 و 7 مهرماه 1398 با حضور 31 قصه گو، درمرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیربیرجند واقع در خیابان شهدا، انتهای شهدای 6 برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =