کد خبر: 291458
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
بازدید 954
رقابت شطرنج‌بازان مراکز کانون تهران در مسابقه استانی شطرنج

مسابقه استانی شطرنج اعضای کودک و نوجوان کانون استان تهران، با حضور ۲۵ گروه‌ شرکت‌کننده از ۱۳ مرکز در اولین هفته از مهرماه ۱۳۹۸ در مرکز فراگیر شماره۴۰ برگزار شد.

به گزارش  روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران، اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های تابستانه شطرنج مراکز، با شرکت در مسابقه استانی شطرنج کانون، در رقابتی پرهیجان، آموخته‌ها و توانایی‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و در فضایی سالم و دوستانه باهم به رقابت پرداختند.

بنا براین گزارش، این مسابقه باهدف ارتقاء سطح کیفی فعالیت شطرنج در مراکز، کسب تجربه کار تیمی در کودکان و نوجوانان و آشنایی شرکت‌کنندگان با قوانین و مقررات این ورزش فکری از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر در اولین هفته از مهرماه ۱۳۹۸ در مرکز شماره ۴۰ کانون تهران برگزار شد.

بر همین اساس، در این مسابقه ۹۷ عضو کودک و نوجوان در قالب ۲۵ گروه از ۱۳ مرکز فرهنگی هنری کانون استان در رده‌های سنی ۶، ۸، ۱۰، ۱۲و ۱۴سال دختران و پسران برای کسب امتیاز با حریفان خود روبرو شدند.

مربیان رسمی فدراسیون شطرنج در این رویداد رقابتی، طبق قوانین فدراسیون شطرنج و زیر نظر «محمدابراهیم زاده» رئیس کمیته پژوهش و استعدادیابی فدراسیون شطرنج، کار نظارت و داوری این مسابقه را بر عهده داشتند.

این مسابقه در شش دور به روش تیمی و انفرادی با شرکت اعضای مراکز۲، ۸، ۱۸،۱۶،۱۱، ۲۱، ۲۲، ۲۶، ۳۹ ،۴۰، ۴۳، ۳۷ و مرکز علوم کانون استان برگزار شد و در پایان با حضور جمعی از والدین از برگزیدگان تجلیل و کاپ و مدال‌های خوش‌رنگ این مسابقه به آنان اهدا شد.

بنا بر اعلام داوران، گروه «عرفان ارباب‌زاده، آرمان شهریاری، علی حاتمی و مهراد طباطبایی » اعضای مرکز شماره ۳۰ با کسب ۱۹ امتیاز به «مقام اول» دست‌یافتند و کاپ طلای این مسابقه را از آن خود کردند.

همچنین «عرشیا دقیق، امیرعلی رهنما نیا ، ایلیا پرخیده و علی امیرخانی» تیم مرکز شماره ۱۶ مقام دوم را به دست آورد و مراکز ۲۶ و ۱۸ به صورت مشترک سوم شدند.

«محمدمهدی عابدینی، محیا قاضی‌زاده، محمدمهدی شریفیان و فرزانه حسن‌زاده» اعضای تیم مرکز شماره ۲۶ و «حسین طالبی، مهلا بهره‌مند، کیان اصغری راد، عرفان میرفضایلیان» اعضای تیم مرکز شماره  ۱۸ کانون استان تهران بودند.

همچنین تیم دختران مرکز شماره ۳۰ نیز به عنوان بهترین تیم دختران در این دور از مسابقات لقب گرفت.

گفتنی است به نفرات برتر این مسابقه، کاپ و مدال‌ها و احکام قهرمانی با امضای مرتضی نظری مدیرکل استان تهران اهدا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =