چرخ جشنواره قصه‌گویی بر مدار تجربه، خلاقیت و ابتکار می‌چرخد

بخش استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۵٠ قصه‌گوی منتخب از سراسر فارس آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در آیینی که صبح یکشنبه 7 مهر ماه در مجتمع فرهنگی هنری این اداره کل  برگزار شد، از رشد آماری این جشنواره نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی هزار و صد و هفتاد قصه‌گوی استانی شرکت کردند.

زهرا افتخاری با اعلام اینکه از این تعداد  ۶۰۰ نفر در بخش صحنه‌ای قصه گفتند، افزود: ۳۰۰ نوجوان قصه‌گو نیز در جشنواره قصه‌گویی استان فارس شرکت کردند.

او با بیان اینکه در دوره بیست و دوم جشنواره قصه‌گویی فارس، ۳ داور نوجوان پای قصه‌ها می‌نشینند و به داوری می‌پردازند، گفت: عسل مصفا. هلیا مرادی و محمدجواد رییسی داوران نوجوانی هستند که در طول برگزاری جشنواره،  قصه‌ها را داوری می‌کنند.

افتخاری در ادامه با تأکید بر اینکه کاروان بیست‌ودومین جشنواره قصه‌گویی بر مدار تجربه، خلاقیت و ابتکار با کوله باری از تجربه بیست و دو سال برگزاری، ادامه مسیر می‌دهد، گفت: قصه‌ها، بیان کننده شادی‌ها. غم‌ها، سختی‌ها، آسانی‌هاو خاطراتی توأم با اندیشه، احساس و تجربیات زیستی هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری فارس با اشاره به اینکه قصه یک رسانه است، افزود: رسانه می‌تواند بازگوکننده تجربیات اجتماعی، خانوادگی، مناسک و سنت‌ها باشد.

وی اضافه کرد: قصه، ارتباط بین نسلی را رقم می‌زند و از اصول تربیتی است؛ بنابراین مبنای پرورش کودکان و نوجوانان درکانون است. افتخاری یادآور شد: قصه‌گویی‌ در ایران، خرد جمعی و تجربه گروهی ملتی کهن است که با ذوق و ظرافتی کم‌نظیر در تاریخ ماندگار شده است.

مدیر کل کانون فارس با بیان این موضوع که سال جاری برای کانون نقطه عطفی در دستیابی به دستاوردها بود گفت: با تشکیل انجمن قصه‌گویی استان، فرصتی اثربخش برای تمامی مراکز فرهنگی و هنری فرهم شد تابتوانند تجربه‌های موفقی را در امر قصه‌گویی کسب کنند.

جشنواره استانی قصه‌گویی در شیراز، از 7 مهر آغاز و تا ظهر روز نهم مهر ماه 1398 ادامه دارد. این جشنواره را ملک چیذری، مهدی شب‌بویی و امید مسعودی داوری می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =