راه یافتگان به جشنواره قصه گویی استان ایلام معرفی شدند

با داوری اولیه،قصه گویان راه یافته به جشنواره بیست ودوم قصه گویی استان ایلام معرفی شدند و این قصه گویان می توانند در مرحله استانی هنر خود را به رقابت بگذارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام  پس از داوری اولیه  بیست ودومین جشنواره قصه گویی استان ایلام،راه یافتگان به این مرحله استانی جشنواره مشخص شدند.براساس این گزارش در بخش نوجوان زهراشاکرمی-مرکزمجتمع،فاطمه رحمتی-مرکزصالح آبا،زینب محمدی-مرکز مهران،آرزو اکبری-مرکزدره شهر،مریم نظرزاده-مرکز دهلران،نگارداوودی-مرکز مجتمع،مریم بساطی-مرکزصالح آباد،حسنا صابری-مرکز شماره 4 می توانند قصه های خود را در جشنواره استانی به قضاوت  استانی بگذارند. در بخش بزرگسال  علی عزیزی-مرکز1،خدابس عسگری-مرکز آبدانان،جواد عباسی-مرکز شباب بر همین پایه ،نرگس صیدیوسفی-مرکز شماره 4حدیث قنبری-مرکز مجتمع،نرگس قیطاس وند-مرکز شهید جرایه،فاطمه بسطامی_مرکز شماره 4،محمدمبین بسطامی-مرکز شماره یک نیز به عنوان شایسته ی تقدیر معرفی شدند.

دقت در انتخاب قصه اعضا،اعضای مستعد در زمینه ی قصه گویی را شناسی  و از طریق انجمن تقویت نمایند ،آمادگی  بیشتر جهت ضبط قصه ها ،رعایت پوشش مناسب  شزکت کنندگان،فضاسازی جهت ورود به قصه و جمع بندی مناسب پایان قصه،توجه به پیام و محتوای قصه ها،توجه به کیفیت تصویر برداری و صدا ی قصه ها در فضای مناسب از مهم ترین نکاتی بود که داوران بخش اولیه داوری به شرکت کنندگان یادآور شده اند.سهیلا مسعودی،رویا هواس بیگی و پروین حمیلی داوری اولیه جشنواره استانی قصه گویی ایلام را برعهده داشته اند.

پیش از 150 اثر بخش صحنه ی به کانون ایلام رسیده که به زودی توسط داوران اصلی جشنواره همراه با بخش ۹۰ ثانیه ای و دیگر بخش ها به نتیجه گیری خواهند رسید.

بیست و دومین جشنواره قصه گویی در سه بخش قصه 90 ثانیه‌ای (فیلم) شامل بیان روایتی از شیرینی‌ها، تلخی‌ها و پندهای زندگی، قصه‌های شهر من ویژه شهروندان تهرانی، قصه‌گویی صحنه‌ای شامل قصه‌گویی کلاسیک (سنتی) و قصه‌گویی نو(مدرن) و بخش بین‌المللی ویژه نفرات برتر جشنواره‌های قصه‌گویی و قصه‌گویان حرفه‌ای است.

 استان ایلام در طول دوره‌های قبلی نشان داده است که دارای استعدادهای درخشانی در حوزه قصه‌گویی است.

 جشنواره ی قصه گویی استانی و منطقه ای  به جشنواره بین‌المللی در تهران منتهی می‌شود و برگزیدگان جشن قصه در مراکز به جشنواره استانی راه‌یافته و در مرحله استانی برای حضور در بخش منطقه‌ای و بین‌المللی باهم رقابت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =