کد خبر: 291563
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
مسئول جدید حراست کانون خراسان جنوبی معرفی شد

طی مراسمی در مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند از علی رضا زاده آبیز مسئول حراست اسبق کانون استان تقدیر و رضا مجیدی به عنوان مسئول حراست جدید کانون خراسان جنوبی معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی، طی مراسمی با حضور مدیر دفتر مرکزی حراست کانون کشور، مدیرکل کانون استان، مدیر حراست کل استان، رییس پدافند غیرعامل و مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست، کارشناس مسئول هماهنگی امور استان‌های دفتر مرکزی حراست, مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری و جمعی از  کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی، رضا مجیدی به عنوان مسئول حراست جدید کانون خراسان جنوبی معرفی شد.

«قاسم تنها» مدیر دفتر مرکزی حراست  این مراسم گفت: هزاران سال از زندگی و زیست بشر برای دست یابی به مقوله علم و دانش و اطلاعات می‌گذرد که اگر این موضوعات را با یک‌دیگر دنبال کنیم موجب رشد و سعادت و پیشرفت انسان می‌شود.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان ‌این‌که توسعه و پیشرفت خواسته همگان است، گفت: پیشرفت در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و علمی اگر با پیشرفت و توسعه فرهنگی عجین نباشد گذرا و مقطعی است و توسعه فرهنگی با تاکید بر عنصر عدالت به وقوع پیوسته و پیشرفت عدالت با دانش، آموزش و ارتقای سطح فرهنگی محقق میگردد. 

وی با تاکید بر این‌که پیشرفت در تمام حوزه‌ها نیازمند پیوست فرهنگی است، ادامه داد: رزمندگان در دوران دفاع مقدس با جان  خود از نظام اسلامی در مقابل تجاوز دشمن دفاع کردند اما در شرایط کنونی تهاجم فرهنگی دشمن، تفکر و اندیشه ما را تهدید می‌کند که هوشیاری و بصیرت همه جانبه آحاد جامعه خنثی‌گر این تهدید خواهد بود.

وی بر مقابله با جنگ نرم دشمنان و ضرورت قدرت فرهنگی تاکید و خاطر نشان  کرد: قدرت ما در فرهنگ و ارزش‌های دینی و انقلابی نهفته است و با این داشته‌های فرهنگی است که چهل سال تحریم دشمنان بر نظام مقدس جمهوری اسلامی بی‌تأثیر بوده است.

ایشان با اشاره به این‌که قدرت فرهنگی انقلاب اسلامی را نباید دست کم بگیریم، افزود: اسباب این قدرت را مربیان کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دست دارند و باید افرادی را تربیت کنند که پرچم قدرت ایران و اسلام را در جهان برافراشته کنند.

تنها خطاب به مربیان کانون پرورش فکری بیان داشت: اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظیفه کانون آشنا نمودن کودکان و نوجوانان با فرهنگ اسلامی _ ایرانی می‌باشد.

وی با اشاره به این‌که مشارکت یکی از اساسی‌ترین اصل ما در حوزه مدیریت حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است, افزود:  برنامه‌های مرتبط برای دست‌یابی به این اهداف طراحی شده است.

هم‌چنین رضا برنگی رییس پدافندغیرعامل و مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا اشاره به سخنی از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که فرمودند: "تعلیم و تعلم عبادت است" اظهار کرد: آموزش به عنوان یک عامل بالقوه در مدارس انجام می‌شود و بخش پرورشی که میوه ناب آموزش است به عنوان یک عامل بالفعل از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رقم می‌خورد.
رییس پدافندغیرعامل و مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به آیه شریفه "ن و القلم و ما یسطرون"  بر ضرورت  توجه به نگارش واندیشه درفرهنگ اسلامی و ایرانی، تاکید و ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگی داریم که باید به نحو شایسته از این منابع استفاده گردد و وظیفه مربیان کانون نهادینه کردن اخلاق و فرهنگ غنی کودکان و نوجوانان می‌باشد  که این مقوله به مثابه وعینیت پدافند غیر عامل در تقویت غنای فرهنگی است.
وی با اشاره به این‌که امسال برنامه‌های حراست در قالب هشت راهبرد کلان (شامل اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اداری، رفع نارضایتی عمومی، مدیریت بحران، اطلاع رسانی، مقابله با نفوذ، توانمندسازی و مسئولیت پذیری و ...) است، افزود:  راهکارهای متناسب برای رسیدن به راهبردهای فوق تدوین و به سراسر کشور ابلاغ شده است که خوش‌بختانه بخش زیادی از اهداف مدنظر دفتر مرکزی حراست محقق شده است.

دراین مراسم از زحمات «علی رضازاده» مسئول سابق حراست کانون پرورش فکری استان تجلیل و «رضا مجیدی» به عنوان مسئول جدید حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =