کد خبر: 291572
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
الگوهای حسینی را به کودکانمان معرفی کنیم

الگوهای حماسه حسینی و دفاع مقدس را به کودکانمان معرفی کنیم چرا که آینده این کشور به کودکان شجاع و قدرتمند امروز نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان گفت: دوران کودکی دوران بسیار حساس و قابل توجهی است اگر امروز فردی خلافکار می‌شود، به طور یقین این بزهکاری‌ها ریشه آن به دوران کودکی برمی‌گردد.

حسین امیرتیموری روز سه‌شنبه در نشست کارگروه هفته ملی کودک اظهارداشت: بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب های اجتماعی ریشه در دوران کودکی دارد.

وی با بیان این جمله که؛ کودکی درون را نکُشیم، بیان داشت: زیر بنای فکری یک جامعه سالم داشتن کودکانی بانشاط توام با روان اجتماعی سالم است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان ادامه داد:  کودکانی که در یک خانواده‌ و محیط اجتماعی سالم شخصیت فکری آن‌ها شکل می‌گیرد به مراتب آینده‌سازانی خوش‌فکر خواهند بود.

امیرتیموری با بیان اینکه والدین همراه با کودکان شادی کنند، گفت: اگر می‌خواهیم کودکانمان آینده خوبی داشته باشند، باید فرزندانمان را صحیح و آینده‌ساز تربیت کنیم.

آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودک مدیریت شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز با بیان این جمله که حال فرزندان ما خوب نیست، بیان داشت: در حوزه فعالیت‌های کودکانمان عقب هستیم.

مریم یگانه افزود: اینکه خودمان را دل‌خوش کنیم فرزندان سالمی دارند درحالی که بسیاری از مسوولان در این حوزه خود گرفتار تربیت فرزندان‌شان هستند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی کودکان مدیریت نشده دانست و نیاز به مدیریت دارد، بیان داشت: آسیب‌هایی که فرزندان ما در آینده دچار آن می‌شوند را باید از همان دوران نطفگی مدیریت کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان ادامه داد: تئوری‌های حوزه‌های حوزه اجتماعی و روان‌شناسی در حوزه تربیتی کودکان و نوجوان باید توسط استادان، و مشاوران و مربیان برجسته در استان پیاده شود.

به گفته یگانه، در حوزه کنوانسیون ملی حقوق کودک، سال تحول در حوزه کودک و نوجوان معرفی شده است، و از امسال تا ۹۹ دو گام باید برای ارتقای سلامت روانی و جسمی و تربیت کودکان برداشته شود.

وی گفت: در گام نخست این کنوانسیون آسیب‌های اجتماعی که در حوزه کودکان وجود دارد یک بخش آن مدیریت فضای مجازی به کودکان و والدین است.

شهرداری‌ها و دهیاری ملزم به رعایت ایجاد فضاهای استاندارد هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در این رابطه با اشاره به اهمیت مدیریت فضای مجازی خواستار رونمایی سیم‌کارت کودک همزمان با ویژه برنامه روز ملی کودک در این استان نیز شد.

یگانه بیان داشت: با اشاره به بخشنامه رعایت استانداردهای موجود در ایجاد فضای بازی کودکان، براساس این بخشنامه شهرداری‌ها و دهیاری ملزم به رعایت ایجاد فضاهای استاندارد در پارک‌ها و سواحل برای کودکان و بانوان هستند.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه، آموزش‌های حوزه کودکان و نحوه بازی والدین با کودکانشان نیاز به تصحیح و بازنگری دارد، یادآور شد: فعالیت‌های حوزه کودکان به خصوص در هفته ملی کودک با نگاه ارتقا سطح علمی کودکان اجرا شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان نیز اظهارداشت: در راستای ایجاد وحدت‌رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌ها همچون سال گذشته بار دیگر شعار «آینده را باید ساخت» برای گرامی‌داشت این هفته انتخاب شده ‌است.

ناهید سلیمانی احمدی افزود: در این یک هفته (هفته ملی کودک)، نگاه ویژه‌ای به مسائل کودکان و نوجوانان می‌شود و همه مرکزهای کانون در خدمت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها هستند.

دبیر هفته ملی کودک هرمزگان بیان داشت: مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های هفته ملی کودک برگزاری برنامه‌ها در مراکز فرهنگی‌هنری و انتقال این برنامه‌ها به محیط‌ها و فضاهای خارج از مراکز کانون و سازمان‌ها و اداره‌های عضو دبیرخانه مرکزی و دبیرخانه‌های استانی است.

وی ادامه داد: هم‌چنین توجه به مسایل و مشکلات مبتلا به جامعه مانند مسایل زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی و حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مساله رونق تولید ملی با توجه به شعار سال، توجه به کودکان با نیازهای ویژه و ایجاد فرصت‌های برابر برای آن‌ها در کنار دیگر کودکان و نوجوانان و اهمیت دادن به حوزه فضای مجازی و فن‌آوری‌های نوین  بخش دیگری از رویکردهای برنامه امسال هفته ملی کودک است.

سلیمانی احمدی ادامه داد: کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر، کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری، کودک، صلح، بازی و نشاط، کودک، رسانه و ارتباطات، کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه و کودک، خانواده، سبک زندگی ایرانی‌اسلامی به عنوان روز شمار پیشنهادی هفته ملی کودک انتخاب شده است.

۱۳ تا ۱۹ روز هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =