کد خبر: 291616
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران اعلام شد

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران از اعلام 120 عنوان برنامه‌، ویژه هفته ملی کودک در مازندران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، محمدعلی یزدان شناس با اعلام برنامه‎های شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در مازندران اظهار کرد: 13 الی 19 مهرماه در تقویم ملی کشور به عنوان هفته ملی کودک و 16 مهرماه نیز به عنوان روز جهانی کودک نامگذاری شده است.

وی افزود: در همین خصوص ضمن  برگزاری جلسه شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در مازندران که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط  و تشکل‌های فعال در حوزه کودک برگزار شد؛ نسبت به اجرای فعالیت‌های این هفته در سراسر مازندران برنامه‌ریزی شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران اظهار داشت: بیش از 120عنوان برنامه ویژه این ایام، پیش بینی شده است که با توجه به تقارن با ماه محرم و صفر برنامه‌های هفته ملی کودک امسال متناسب با این ایام و با رویکرد عاشورا برگزار می‌شود.

وی هم‌چنین تشکیل شورای برنامه ریزی هفته ملی کودک در شهرستان‌ها با عضویت دستگاه‌های مرتبط با حوزه کودک ونوجوان را دیگر اقدام این شورا عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برنامه‎‌های تخصصی و محتوا محوری با مشارکت همه دستگاه‌ها  برای کودکان و والدین در سراسر استان برگزار خواهد شد.

 این مسوول در ادامه؛ برگزاری نمایشگاه هفته ملی کودک، جشنواره قصه‌گویی- کارگاه‌های  آموزشی والدین - ارایه خدمات رایگان به کودکان - اجرای برنامه‌های مشترک روز جهانی کودک - توجه به مسایل سلامت و بهداشت کودکان، مسایل زیست محیطی و توسعه پایدار برای نسل آینده - توجه به تولید برنامه‌های ویژه کودکان در صدا و سیمای مرکز مازندران- برنامه‌های ویژه کودکان مناطق روستایی و محروم، مدارس استثنایی، کودکان کار و ...  - عیادت از کودکان بیمارستانی و تجلیل از فرزندان مدافع حرم را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده طی هفته کودک اعلام کرد.

 وی افزود: یکی از برنامه‌های شاخص این هفته، برگزاری مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که در روزهای 17 و 18 مهر در اداره کل کانون پرورش فکری مازندران با حضور برگزیدگان مرحله شهرستانی برگزار خواهد شد.

یزدان شناس به برخی دیگر از برنامه‌های هفته ملی کودک در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ادبی و دینی - عضویت رایگان کودکان در کانون و کتاب‌خانه‌های عمومی، آشنایی کودکان با چهره‌ها و شخصیت‌های فرهنگی، هنری، دینی و علمی از عمده برنامه‌های این هفته هستند.

عضویت شورای هماهنگی برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک در مازندران را: کانون پرورش فکری- امور بانوان استانداری- امور اجتماعی استانداری - آموزش و پرورش- آموزش استثنایی- بهزیستی- صداو سیما- فرهنگ و ارشاد اسلامی- سازمان تبلیغات- بهداشت - شهرداری- خانه مطبوعات  - و تشکل‌های  مردم نهاد و موسسات غیر دولتی  تشکیل داده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =