۲۱۱ قصه گوی کردستانی در جشنواره شرکت کردند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان نیز در آیین اختتامیه مرحله استان جشنواره قصه گویی در سنندج گفت: ۲۱۱ کردستانی در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت داشتند که ۳۵ قصه گو به مرحله نهایی استانی راه یافته اند.

به گزارش روابط عمویم اداره کل کانون استان کردستان، سهیلا شیخی در سخنانی افزود: اولین و بزرگترین قصه گوی عالم بشریت خالق یکتاست و قصه گویی از فرهنگهای دیرین بشری و از دیرباز پدربزرگ و مادربزرگ ها و پدران و مادران برای هدایت و راهنمایی فرزندانشان از قصه گویی استفاده می کردند.

شیخی خاطر نشان ساخت: قصه گویی، ماهیت و ظرفیتی دارد که مفاهیم در قالب آن به صورتی تاثیرگذار و سازنده بکار می رود مفهیمی مثل دوستی، صبر، امید و غیره در قصه ها به روش خلاقانه توسط قصه گو مطرح می شود و در روح و جان قصه گویان اثر می گذارد .

وی در ادامه عنوان کرد: آنچه که امروز رسالت ما متولیان کار برای کودکان و نوجوانان است امیدآفرینی برای ساختن آینده ای بهتر و ایجاد شرایط خوب زندگی است و بنا به ضرورت و اهمیت قصه گویی در دنیای کودکان و نوجوانان بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی طی دور روز با شعار آینده ساختنی است در سنندج برگزار شد.

سهیلا شیخی اظهار داشت: در دوره بیست و دوم جشنواره قصه گویی کردستان رامین شیخ الاسلامی، مرجان کامیاب، نادیا حمزه کرمی، مهشید افراسیابی، محمد محمد سلیمی و صدف بابایی راه یافتگان به مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه گویی را انتخاب و معرفی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =