کد خبر: 291631
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱
برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی استان خوزستان معرفی شدند

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سرانجام پس از دو روز رقابت میان 32 قصه گوی برتر شهرهای مختلف خوزستان در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در کلان‌شهر اهواز برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

بنا بر اعلام هیات داوارن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در خوزستان، 5 نفر در بخش زنان و مردان، 3 نفر در بخش دختران و پسران و 3 نفر نیز در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها به‌عنوان قصه‌گوهای برتر استانی به مرحله منطقه‌ای که آبان ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود، راه پیدا کردند. همچنین در این جشنواره از 3 قصه گوی دیگر نیز تقدیر شد.

در بخش زنان و مردان ساجده محیسنی با قصه «خانه‌ای بر باد»، فاطمه زیرک قشقایی با قصه «هشتگ خوشبختی»، فاطمه رشیدی با قصه «قلعه جنی»، مهرناز شهرکی با قصه «تولد مار بوآ» و زینب موسوی با قصه «مهمان دیوانه» به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران علیرضا روشن‌ضمیر با قصه «بخت»، سرا مزرعه با قصه «غصه بی شاخ و دم» و ستایش یزدانی با قصه «امین‌ترین دوست» به‌عنوان سه نفر برتر این بخش معرفی شدند.

همچنین در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز زهرا حاجیان با قصه «اوستا محمد پینه‌دوز»، زهرا شعبانی با قصه «خروس و پادشاه» و نسرین زاده وفادار با قصه «مشتی و نیم مشتی» به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان این جشنواره، فاطمه رشیدی در بخش زنان و مردان، علیرضا روشن‌ضمیر در بخش پسران و دختران و زهرا شعبانی را در بخش پدربزرگ و مادربزرگ‌ها شایسته تقدیر دانستند.

در این مرحله از جشنواره، 32 قصه گوی خوزستانی در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل زنان و مردان، دختران و پسران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در روزهای 9 و 10 مهرماه 1398 به رقابت با یکدیگر پرداختند و از این میان 11 قصه گوی برتر معرفی و 3 قصه گوی دیگر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

حبیب پیام مدرس دانشگاه و پژوهشگر حوزه‌ی ادبیات بومی، لیلا قنواتی فرد کارشناس فرهنگی کانون خوزستان و فعال حوزه‌ی قصه‌گویی و هادی ملکی مدرس، بازیگر، کارگردان و نویسنده تئاتر و فیلم‌سازی اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

گفتنی است: این دوره از جشنواره با همکاری اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری خوزستان، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز، اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =