کد خبر: 291673
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۵
نمایشگاه روز جهانی کودک برپا شد

به مناسبت روز جهانی کودک نمایشگاهی از فعالیتهای متولیان بخش کودک در شهرکرد راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری به مناسبت روز جهانی وهفته ملی کودک، نمایشگاه انواع فعالیتهای فرهنگی، هنری، ادبی و علمی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در پارک ملت شهرکرد برپا شد.

فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: نمایشگاه روز جهانی و هفته ملی کودک به منظور آشنایی خانواده ها با توانمندیهای کودکان و رغبت بیشتر برای بهره مندی کودکانشان از این فعالیتها در کنار فعالیت در فضای مجازی داشته باشند.
وی افزود: بخشی از فعالیت غرفه های نمایشگاه به نمایش آداب و رسوم بومی و محلی استان و بخشی به فعالیتهای جدید اختصاص دارد.


فرخنده شهریاری دبیر برنامه های روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه در هفته و روز جهانی کودک، جلب توجه جامعه نسبت به مسایل و حقوق کودکان به عنوان آینده سازان کشور در راستای ارتقای جایگاه این قشر در خانواده و اجتماع است.
وی افرود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری برای اولین بار فعالیت خود را به سطح جامعه آورده و در غرفه های نمایشگاه این فعالیتها را طی دو روز به کودکان ارائه می دهد تا اقشار مختلف مردم با خدمات این دستگاه بیش از پیش آشنا شده و ظرفیت کودکان خود را با شناخت صحیح استعدادهای آنها، به درستی هدایت کنند.
دبیر برنامه های هفته ملی کودک چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در غرفه های این نمایشگاه آموزشهای متناسب با حفظ محیط زیست و امداد و نجات به کودکان و جوانان ارائه می شود. 


شهریاری با اشاره به فعالیت رادیوی کودک از سوی صدا و سیمای مرکز استان به عنوان یکی از بخشهای جنبی این نمایشگاه اضافه کرد: ورکشاپ فرهنگی کودک و خانواده، عروسک گردانی، شاهنامه خوانی، نمایش خلاق، رباتیک، نقاشی، سرود، کاردستی، قصه گویی، آشنایی با آداب و رسوم محلی، فعالیتهای علمی اسلامی و پژوهشی از دیگر فعالیتهای غرفه های این نمایشگاه است.


نورالله غلامیان شهردار شهرکرد در حاشیه برگزاری آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: تلاش داریم شهرکرد را با همکاری متولیان فرهنگ از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش، به عنوان"شهر دوستدار کودک" معرفی کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری باید در همه حوزه ها حضور داشته باشد و معتقدیم باید آموزشهایی در زمینه سبک زندگی شهری به کودکان و نوجوانان ارائه شود تا بتوانند در آینده توانمند عمل کنند و حامی مدیریت شهری باشند چراکه کودکان باید در همه عرصه های زندگی شهری حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =