برگزاری هفته ملی کودک با رنگ و بوی عاشورایی

با توجه به تقارن هفته کودک و ماه صفر برگزاری هفته کودک با رنگ و بوی عاشورایی اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، کمیته برنامه‌ریزی هفته ملی و روز جهانی کودک در زنجان ظهر روز چهارشنبه و با حضور نمایندگان سازمان های عضو کمیته کودک و با حضور خبرنگاران تشکیل و برنامه‌ریزی لازم به این منظور انجام شد.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه ۱۳ تا ۱۹ هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: هدف از اجرای برنامه‌های این هفته برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور و ایجاد فضایی با نشاط با مشارکت کودکان و نوجوانان است.

شیرین دارایی با اشاره به اینکه به منظور ایجاد وحدت رویه در پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های همچون سال گذشته بار دیگر شعار «آینده را باید ساخت » برای این هفته در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به تقارن زمانی ماه صفر با این هفته به منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا و جهاد در راه خدا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه گام برداشته خواهد شد.

وی افزود: مخاطبان این هفته کودکان، نوجوانان سراسر کشور و مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین هستند و برنامه‌ها در دو سطح کودکان و بزرگسالان برنامه‌های این هفته برگزار می‌شود.

 سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان عنوان کرد: برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی، برپایی نمایشگاه‌هایی از مجموعه آثار برگزیده اعضای کارگاه های استان با عنوان پالت رنگ، برگزاری مهرواره بازی های بومی محلی توسط کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری، انجام تخفیفات ویژه خدمات کانون در طول این هفته از جمله ثبت نام رایگان کودکان و نوجوانان در کلیه مراکز فرهنگی و هنری کانون استان، پخش برنامه‌های تلویزیونی، اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان حاشیه شهر، بازدید کودکان از مراکز مختلف و آشنایی با مشاغل و تجلیل از فرزندان شهدای مدافع حرم و بازدید از مکان‌های دیدنی از جمله برنامه‌های هفته ملی کودک است.

وی برنامه‌های هفته ملی کودک برای بزرگسالان را موجب فراهم کردن زمینه‌های ارتقای سطح دانش و آگاهی در فعالان حوزه کودک، کارشناسان، مربیان، معلمان، اولیای تربیتی و والدین اعلام کرد و گفت: برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی و ترویجی، تولید کتاب و محصولات فرهنگی و اکران فیلم‌های مناسب کودکان و برپایی نمایشگاه از آثار منتخب اعضا و مربیان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این گروه است.

وی با اشاره به اینکه روز ۱۳ مهرماه روز کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر، ۱۴ مهر کودک، آموزش، سلامت و ایمنی، ۱۵ مهر کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری و ۱۶ مهر روز کودک، صلح، بازی و نشاط نام‌گذاری شده است، ادامه داد: ۱۷ مهر کودک و رسانه و ارتباطات، ۱۸ مهر کودک، کتاب و فرهنگ مطالعه و ۱۹ مهر کودک، خانواده سبک زندگی ایرانی - اسلامی نام گرفته است.

دارایی ادامه داد: پیش‌بینی شده مرحله استانی مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقات بومی و محلی توسط کتابخانه سیار و نمایشگاه برگزیدگان کانون در این هفته برگزار شود.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به عضویت رایگان در ۱۷ مرکز کانون پرورشی در طول هفته کودک ادامه داد: ۱۱ کتابخانه سیار نیز در این ایام خدمات ارائه می‌کند. 

*کنار کودکان باشیم

کارشناس آموزش پیش‌دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با بیان اینکه نگاه تخصصی به حوزه کودکان وجود دارد، عنوان کرد: نباید برای کودکان تصمیم بگیریم بلکه باید در کنار آنها باشیم.

مقصود خدایاری از برگزاری برنامه‌های مختلف برای پیش‌دبستانی‌ها و همچنین مدارس ابتدایی خبر داد و افزود: شعرخوانی، ارائه آموزش محیط زیست و برگزاری بازی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها نیز در هفته کودک انجام می‌شود.

*همکاری شهرداری برای برگزاری روز کودک

کارشناس امور اجتماعی معاونت فرهنگی شهرداری زنجان نیز با اشاره به اینکه همانند سنوات گذشته فضای کارخانه کبریت برای برگزاری برنامه‌ها آماده است، بیان کرد: فضای پارک بانوان نیز برای این برنامه‌ها مهیا است.

رضا تقی‌لو ادامه داد: استندهای تبلیغی شهرداری و اتوبوس گردشگری نیز برای برنامه‌های روز کودک آماده است.

‌در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه‌ها به ارائه برنامه‌های خود در هفته کودک پرداختند، دیدار با کودکان معلول و  بستری در بیمارستان‌ها، بازدید از مراکز گردشگری، آغاز ارائه طرح یک وعده غذای گرم و ... ، ارائه خدمات درمانی در مناطق محروم و کم برخوردار و سنجش کودکان، پخش برنامه‌های متنوع و جذاب و همچنین آموزشی از جمله این برنامه‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =