کد خبر: 291720
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
ارزش‌های فرهنگی، دینی، اعتقادی را پاس بداریم

مدیر حراست کل استان خراسان جنوبی از متولیان فرهنگی استان درخواست کرد ارزش‌های فرهنگی، دینی و اعتقادی و ملی را پاس بدارند تا مورد هجوم دشمن، گروه‌های سیاسی و قومی مذهبی، انحرافی، معاند و افراطی دینی قرار نگیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان خراسان جنوبی،  حامد در مراسم تکریم و معارفه مسئولین حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا اظهار کرد: مأموریت‌های نیروهای حراست ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی و صیانت از مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

مدیر حراست کل استان خراسان جنوبی با اشاره به این‌که در شرایط فعلی با تهدیدات متفاوتی از سوی دشمنان روبه‌رو هستیم، افزود: انتظار است همه نقش نظارتی  داشته باشند تا از ارزش‌ها و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی صیانت کنیم.

ایشان با بیان این‌که‌ در شرایط موجود نظام سلطه به سردمداری آمریکا تلاش می‌کند تا به هر شکل ممکن اقدامات سخت افزاری و نرم افزاری خود را در هجمه به نظام تشدید نماید، گفت: دشمن در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی اهداف شوم خود را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: آمریکا در حوزه بین‌المللی با خروج یک جانبه از برجام و به بهانه طرح مباحث هسته‌ای  می‌خواهد اجماع بین‌المللی بر علیه نظام اسلامی را رقم بزند.

مدیر حراست کل استان خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه دشمن به دنبال ظرفیت سازی برای جمع آوری و مطالب طبقه بندی شده در جمهوری اسلامی است، عنوان کرد:  ظرفیت‌های فرهنگی- مذهبی از داشته‌های بی‌بدیل نظام اسلامی است و دشمن می‌خواهد بداند که ما از چه غنای فرهنگی- مذهبی برخوردار هستیم و هنگامی که این شناخت برای آنان حاصل شد، بحث نفوذ را طراحی می‌کند و ما باید گفتمان‌هایی را برای مقابله با نفوذ دشمن طراحی و دنبال کنیم.

حامد به افزایش تهدیدات و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: جریان سلطه برای شبه‌ناک کردن هویت دینی ما برای نسل جوان تلاش می‌کند و می‌خواهد از گسترش و تعمیق اسلام ناب محمدی و اشاعه فرهنگ مهدویت و تفکر علوی جلوگیری کند.

وی با بیان این‌که فرقه‌های نوظهور به دنبال جدایی دین از سیاست هستند و می‌خواهند فضای تقابل با ولایت را در جامعه رقم بزنند، عنوان کرد: انحراف در باورهای دینی از آسیب‌های جدی به‌حساب می‌آید و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌طلبد که اقدامات تقابلی را از پایه شروع کند.

مدیر حراست کل استان خراسان جنوبی با بیان این‌که گروه‌های چپ مارکسیستی و گروه‌های التقاطی در حال فرهنگ‌سازی ضددینی از سطوح تحصیلی پایه هستند تا تعارض با نظام اسلامی شکل بگیرد، گفت: هویت ایرانی اسلامی ما مورد هجمه جریان‌هایی چون شیعه انگلیسی و گروه‌های عرفان‌های کیهانی، شیطان پرستان، ناخدایان و بی‌خدایان قرار گرفته است و ما باید هوشیار باشیم.

حامد با تأکید بر این‌که دشمن تغییر سبک زندگی را از سنین پایین آغاز کرده و برای این‌که جایگزینی در تغییر سبک زندگی داشته باشد، علاقه‌مندی به نگهداری حیوانات مانند سگ و گربه را از همان سنین کودکی ترویج می‌دهد و به تدریج به سمتی می‌روند که قداست و حرمت جنسیتی را در مدارس و مهد کودک‌های ما با رفتن به استخرهای شنای مختلط، بازی در حوض‌های توپ به صورت مختلط بشکنند، افزود: وقتی این حرمت شکنی‌ها ادامه یافت و قبح آن شکسته شد، به تدریج رعایت حلال و حرام عادی می‌شود، همه نسبت به هم روحیه خنثی پیدا می‌کنند، اجحاف در خصوص کودک می‌شود، اعتیاد به سمت او می‌آید و او قدرت نه گفتن ندارد. کودک حق طلبی نمی‌کند، روحیه استکبار ستیزی که با شهادت طلبی و ایثار معنی پیدا می‌کند، شکل نمی‌گیرد. آن وقت چطور انتظار دارید کودکی که در این فضا رشد و پرورش داشته است بعدا روحیه مقاومت در آن شکل بگیرد؟

ایشان در پایان سخنان خود تقاضا نمود، در مقابل این هجمه‌ها همه باید از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب صیانت کنیم، این تنها وظیفه حراست نیست. همه ما باید حراستی عمل کنیم و نقش آفرین باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =