کودکان با نیازهای ویژه میهمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان بودند

به مناسبت هفته ملی کودک کودکان با نیازهای ویژه در ویژه برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی گفت: هفته ملی کودک از 13 لغایت 19 مهر ادامه دارد. به منظور ایجاد وحدت رویه و اجرای برنامه هایی برای گرامی داشت این هفته به شعارهای مختلفی مزین می گردد که امسال هم از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شعار " آینده را باید ساخت " انتخاب شده است.

سهیلا شیخی افزود: در این هفته از کودکان با شرایط خاص یا با نیازهای ویژه (فراگیر) شامل کودکان نابینا، کم بینا و ناشنوا و کم شنوا، ناتوان و کم توان جسمی و حرکتی هستند نیز غافل نشده  و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین روز از هفته ملی کودک را به کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر نامگذاری کرده و اختصاص داده که در این روز با حضور این کودکان برنامه های ویژه ای برگزار گردید.

شیخی خاطر نشان ساخت: این برنامه ها با هدف فراهم آوردن شرایط یکسان برای کودکان با نیازهای ویژه در مقایسه با کودکان عادی پرورش فکر،اندیشه و استعداد این قشر از جامعه ایجاد شور و نشاط و تنوع بخشی به فضاهایی که این کودکان می توانند از آن بهره بگیرند .

وی هدف گذاری های برنامه های امسال هفته ملی کودک را برجسته سازی اهمیت دوران کودکی و تامین نیازها و خواسته های کودکان امروز، هم افزایی فعالیت های دستگاه های متولی کودکان، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به خصوص کودکان نیازهای ویژه، ایجاد فضای بانشاط با مشارکت کودکان و توجه به هویت ملی و بهره گیری از آموزه های دین اسلام در موضوع حقوق کودکان دانست.

وی ابراز داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا با انجام فعالیت ها و برنامه های گسترده به بسیاری از نیازهای کودکان امروز در کشور که مورد غفلت واقع شده پرداخته شود.

شیخی خاطر نشان ساخت: در این برنامه ها اعضا فراگیر در کنار کودکان و نوجوانان توسط مربیان فرهنگی و هنری و ادبی متخصص و متعهد از امکانات موجود کانون استفاده کردند آنان با در کنار قرار گرفتن کودکان سالم از آموزش ها لذت زیادی می برند و احساس مفید بودن، خوب بودن با نگرش مثبت و احساس بالندگی و تاثیرگذاری را دریافت می کنند که این امر موجب جامعه پذیری و خروج آنان از انزوا می گردد.

مدیر کل کانون استان کردستان در پایان گفت: در این روز و هفته  کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه در کارگاههای قصه گویی، نقاشی گروهی، کاردستی، نمایش خلاق  و سفالگری  شرکت کردند و مورد استقبال اعضا ، مادران و مربیان  همراه  قرار گرفت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =