ویژه برنامه شاد و متنوع " آینده را باید ساخت" در سنندج برگزار شد

ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک ۱۶ مهرماه، با عنوان آینده را باید ساخت در محل خانه کرد سنندج با حضور کودکان و نوجوانان سنندجی برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، ویژه‌برنامه‌های روز جهانی کودک امروز سه شنبه ۱۶ مهرماه، ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ با همکاری ادارات میراث فرهنگی، هلال احمر،محیط زیست،شرکت آب منطقه ای استان، شهرداری سنندج،آموزش و پرورش،بانک کشاورزی ، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خانه کرد برگزار گردید.

امروز حیات خانه کرد پر از شور و شوق و بازهای کودکانه کودکان و نوجوانان سنندجی بود که همه با شور و شوق در کارگاههای مختلف که از سوی مربیان کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان در نظر گرفته شده بود شرکت می کردند .

کارگاهای کتاب سازی، سفالگری،نقاشی، بازی و سرگرمی، فعالیت علمی، خوشنویسی و کاردستی کارگاههای بودند که امروز کودکان در این کارگاهها حضوری پررنگ همراه با نشاط داشتند .

اجرای نمایش عروسکی آرزوهای کودکانه از دیگر برنامه های اجرایی امروز بود که کودکان علاقه مند به دیدن نمایش عروسکی نیز در گوشه ای از حیات خانه کرد به دیدن این نمایش شاد نشستند و با این نمایش همراه شدند.

این برنامه ها با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، تبیین خواسته‌های کودکان امروز و افزایش آگاهی‌های جامعه نسبت به حقوق کودکان، برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیازها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک در سراسر کشور، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیازهای ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان‎های فعال در حوزه‎ی کودک و ظرفیت‌های آن‌ها به جامعه به ویژه «خانواده‌ها و اولیای تربیتی و  توجه به هویت ملی و بهره برگزار گردید.

با توجه به فرمایشات بزرگان دین ، روز کودک فرصت خوبی است تا درباره رفتار خود با کودکان خویش بازنگری کنیم و اگر بدانیم شادمانی بهترین هدیه ای است که می توانیم به کودکانمان هدیه کنیم و دوران کودکی زیبایی برای آنان ترسیم کنیم هیچگاه فرصت شاد بودن را از آنها نمی گیریم، بنابراین یادآوری روز کودک بهانه مناسبی است تا همگان با پرهیز از افراط و تفریط در برنامه ریزی برای شادی، مهارت آموزی و آموزش کودکان، تلاش کنیم که آینده درخشان ایران در گرو شکوفایی استعداد نسل آینده کشورمان خواهد بود.

شور نشاط کودکان شرکت کننده در مراسم روز جهانی کودک در حیات خانه کرد وصف ناشدنی بود و شوق برای حضور در فعالیت ها به زیبایی آن می افزود.

حضور مسئولین ومدیران ادارات کانون پرورش فکری ،هلال احمر،میراث فرهنگی، شرکت ملی پست و...حاکی از اهمیت دوران کودکی و ارزش گزاری بر اهدافی است که چنین برنامه هایی در پی آن است.

بانک کشاورزی، محیط زیست،هلال احمر ،اداره استاندارد نیز در این روز هر کدام با برپایی غرفه هایی با این برنامه  و کودکان شرکت کننده همراه بودند.

در این برنامه همچنین توجه به مسایل و مشکلات مبتلابه جامعه مانند مسایل زیست‌محیطی، بحران آب و انرژی و حق آموزش و تحصیل همگانی، صرفه‌جویی و مساله رونق تولید ملی با توجه به شعار سال (به صورت غیر مستقیم)، از مهم‌ترین رویکردهای برنامه امروز و امسال هفته ملی کودک  و روز جهانی کودک بود .

این برنامه بیش از دو ساعت شاد و مفرح را برای کودکان سنندجی رقم زد و اوقاتی خوش را گذراندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =