آگاهی خانواده ها ساخت آینده ای بهتر برای فرزندان

مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان ساوه گفت: آموزش و اطلاع رسانی مهارت‌های زندگی به خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها، جلسات انجمن اولیا و مربیان در مدارس، محیط‌های آموزشی و برگزاری همایش‌های آموزشی رایگان در آگاهی خانواده و پرورش فرزندان و ساخت آینده بهتر برای آنان نقش به‌سزایی دارد.

محبوبه پیرانی افزود: امکانات و ساختمان این نهاد قدیمی است و به تعمیر و رسیدگی نیاز دارد و خیران باید در این راستا کمک کنند.
وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساوه از سال۵۶ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون دارای چهار مرکز در شهرستان است که ۲ مرکز در شهر ساوه و ۲ مرکز نیز در روستای «یل آباد» و طراز ناهید» مستقر هستند
پیرانی توضیح داد: این کانون در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی و برگزاری جشن و همایش‌ها و مسابقات مختلف رده سنی ۶ تا ۱۶ سال فعالیت‌های متنوعی در دستور کار دارد.
 برنامه‌های فرهنگی شامل روخوانی و معرفی کتاب، معرفی رویدادهای ملی و مذهبی، نمایش فیلم است.
مربی مسوول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساوه اظهار داشت:برنامه‌های هنری کانون شامل برگزاری کلاس‌های نقاشی، سفال، خوشنویسی و کاردستی است و در زمینه ادبی نیز برپایی دوره‌های طرح ادبی، کارگاه‌های شعر و داستان و همچنین نوشتن خلاق از فعالیت‌های دیگر است.
پیرانی اظهار داشت: با همکاری سازمان ورزشی، فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساوه نیز پویش قصه‌گویی از آذر سال گذشته در کانون آغاز شد و ادامه دارد.
وی گفت: کانون زبان ایران نیز از مهر ۹۶ برای رده سنی ۱۰ تا ۱۴ سال کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی برگزار می‌کند و زبان آموز می‌پذیرد.
پیرانی تصریح کرد: کار با کودکان دغدغه‌های روزمره را کم می‌کند و موجب ایمنی سلامت جسمی و روحی می‌شود.
به گفته پیرانی اغلب اشکالات رفتاری اخلاقی و اجتماعی فرزندان ریشه در کم‌کاری خانواده‌ها دارد و به‌منظور آموزش و یادگیری صحیح مهارت زندگی فردی و اجتماعی در کودکان نیاز است تا خانواده ها همسو با سیاست‌های کانون با این نهاد همکاری داشته باشند.
وی یادآور شد:

وی در خصوص برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: انجام بازی و سرگرمی‌های فکری، دعوت از پلیس فتا به منظور آموزش خطر و آسیب های فضای مجازی، افزایش نشاط اجتماعی، آموزش حفاظت از محیط‌زیست، برپایی کارگاه آشنایی با مشاغل مختلف، همایش کتاب و کتابخوانی از جمله فعالیت‌هایی است که در این هفته برگزار شده و تا پایان هفته ادامه دارد.
 وی در پایان از همکاری موثر آموزش‌وپرورش شهرستان ساوه، شبکه بهداشت، اداره ارشاد، نیروی انتظامی و سایر ارگان ها قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =