پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی کودک

روز جهانی کودک، روز همبستگی دنیا برای حمایت از کودکان است. روزی که به همه ما یادآور می‌شود باید حقوق کودکان را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی به مناسب هفته ملی و روز جهانی کودک در خصوص اهمیت و جایگاه کودکان پیام دادند.

از بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان(۱۳۷۷/۲/۲۳):

حقیقتاً باید بگویم که اگر مسئولان امور فرهنگی کشور بخواهند مسأله ی کودک و نوجوان را چنان که هست، مورد اهتمام قرار دهند من خیال می کنم خیلی از آنهایی که مسئولند از ساعات خوابشان هم خواهند زد تا به این مسأله بپردازند.

***

روز جهانی کودک، روز همبستگی دنیا برای حمایت از کودکان است. روزی که به همه ما یادآور می‌شود باید حقوق کودکان را رعایت کنیم و به آن احترام بگذاریم.

روزی که به ما یادآور می شود کودک باید در فضایی سرشار از خوشبختی، محبت و تفاهم بزرگ شود. آموزش و پرورش رایگان، بازی و شادی، آرامش، غذای سالم، آب و هوای پاک حق هر کودک است.   من این روز ارزشمند را به همه کودکان سرزمینم، شادباش و تبریک می گویم و آرزو می‌کنم همه مردم دنیا برای برآوردن حقوق مسلم و اولیه کودکان تلاش کنند.

آرزو می‌کنم که جنگ و کینه‌توزی و زیاده‌خواهی تمام شود تا کودکان در دنیایی پر از رنگ و زیبایی به بازی‌های شاد کودکانه‌شان بپردازند.

شعار هفته ملی کودک این است: «آینده را باید ساخت» و همه ی ما خوب می‌دانیم که آینده ایران باید با دستهای کودکان امروز ساخته شود. تلاش می‌کنیم که دستهای کودکان این سرزمین پر از روشنی و امید و نور باشد تا فردایی زیبا را به ایران عزیز هدیه کنند.

آرزو می کنم امید و ایمان به خدا، نصیب همه کودکان باشد چرا که ایمان، سنگر محکمی است که راه را بر ورود دشمنی ها و کینه ها می بندد و دل را آرامش می بخشد.

از قلب تپنده جهان اسلام، مشهد الرضا علیه السلام و از سرزمین پرگهر و هنرخیز خراسان رضوی برای تمام کودکان دنیا بهترین آرزوها را دارم.           

علیرضا رزم‌حسینی/ استاندار خراسان رضوی(۱۳۹۸/۷/۱۶)

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =