کد خبر: 292067
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
بازدید 206
رونق مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین در هفته ملی کودک

مراکز فرهنگی و هنری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درهفته ملی کودک، با اجرای ویژه برنامه‌های متنوع، پذیرای بچه‌های سراسر استان هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، هم زمان با هفته ملی کودک،ویژه برنامه های متنوعی در مراکز فرهنگی و هنری کانون استان قزوین اجرا می‌شود.

مرکز فرهنگی تاکستان شماره یک با اجرای برنامه برای دانش‌‍‌آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشگاه «امید» هفته ملی کودک را آغاز کرد.

اجرای قصه گویی، بازی و سرگرمی، نمایش فیلم، اهدا کتاب و کاردستی پروانه‌های رنگی از فعالیت‌هایی بود که برای این بچه‌ها اجرا شد.

همچنین در این روز کانون با حضور 40 عضو کودک،مراسم آغاز هفته ملی کودک را با فعالیت‌های روخوانی کتاب، شعر خوانی،  ازی و سرگرمی، مسابقه، نمایش پویانمایی و یک کارگاه کاردستی برگزار کرد.

در دومین روز از هفته ملی کودک  14 مهرکه با عنوان «کودک ، آموزش ، سلامت و ایمنی»نام‌گذاری شده بود مربیان این مرکز به دیدار کودکان بستری در بیمارستان شفا رفتند و فعالیت‌های قصه‌گویی، بازی و سرگرمی، مسابقه، اهدا کتاب و پروانه‌های رنگی را برای آنها انجام دادند.

هم‎چنین در سومین روز از هفته ملی کودک (15 مهر) که با عنوان « کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری»نام‌گذاری شده است،شمار 40 عضو نوجوان کانون از موزه مردم‌شناسی اداره میراث فرهنگی شهرستان تاکستان بازدید کردند، در این بازدید، کارشناس اداره میراث فرهنگی در مورد شیوه استفاده برخی از ابزارها در گذشته و نام‌های آنها برای نوجوانان توضیح دادم

بازدید ازنمایشگاه آثار فرهنگی هنری و صنایع دستی و برگذاری کارگاه«نقطه کوبی بر روی سفال»و«قلاب بافی » توسط یکی از مربیان، دیدار با رییس اداره میراث فرهنگی و گفتگوی اعضا با وی درباره آداب و رسوم مردم این شهرستان و اجرای مسابقه از برنامه‌های دیگر این بازدید بود.

مرکز فرهنگی و هنری آوج در دومین روز هفته ملی کودک،یک برنامه بازدید از بیمارستان و آزمایشگاه آن را برای اعضای نوجوانا با همکاری شبکه بهداشت و درمان آوج ترتیب داد.

اجرای برنامه برای دانش‌آموزان در مدارس، فعالیت دیگر این مرکز در هفته ملی کودک است.

قصه‌گویی، کارگاه نقاشی و کاردستی، اجرای نمایش خلاق و معرفی بیشتر کانون از جمله فعالیت‌های این برنامه ‌ها بود.

در هفته ملی کودک مربیان مرکز فرهنگی و هنری الوند همراه با دعوت از مدارس،خود نیز با حضور در مدرسه‌های ابتدایی برای دان ش‌آموزان برنامه اجرا کردند.

معرفی حقوق کودک، اهدای یابود هفته ملی کودک، برگزاری جشن با اجرای فعالیت‌های سرود، نمایش و شعرخوانی از فعالیت‌های اجرا شده برای دانش‌آموزان بود.

در تاریخ 15 مهر و به مناسبت روز «کودکان با نیازهای ویژه، فرصت‌های برابر» مربیان مرکز فرهنگی هنری شماره یک آبیک میهمان بچه‌های مدرسه استثنائی «نور» شدند.

کارگاه هنری،کاردست‌ی‌هاس ساده،بلندخوانی کتاب، اهدای کتاب و قصه‌گویی، از جمله فعالیت‌هایی بود که برای این بچه‌ها اجرا شد.

در تاریخ 16 مهر هم این مرکز میزبان 35 نفر از دانش اموزان مدرسه ابتدائی امام سجاد (ع) شد.

بازدید از نمایشگاه آثار اعضا، کارگاه نقاشی با موضوع«کودک،صلح،بازی و نشاط»، قصه‌گویی، کارگاه کاردستی و اجرای نمایش، از فعالیت‌هایی بود که این اعضا از آن بهره‌مند شدند.

همچنین در این روز مرکز فرهنگی هنری شماره یک آبیک میزبان رییس و اعضای شورای اسلامی شهر آبیک شد.

بازدید مهمانان کانون از نمایشگاه آثار اعضا و آگاهی از فعالیت‌های کانون با توضیح مربیان،از برنامه‌های این بازدید بود.

همچنین به مناسبت روز «کودک، محیط زیست، میراث فرهنگی و گردشگری»  12 نفر از اعضای نوجوان دختر مرکز از کارگاه چرم دوزی بازدید کردند و با توضیح، کارشناس صنایع دستی استان، با این هنر بیشتر آشنا شدند.

مربی کتابخانه سیار شهری کانون استان قزوین هم با حضور در مدارس به مناسبت هفته ملی کودک، کارگاه کاردستی و نقاشی اجرا می‌کند.

هم‌چنین به مناسبت هفته ملی کودک،اعضای مرکز فرهنگی و هنری آبیک شماره دو،با فرماندار این شهرستان«شهرام محمدپور» دیدار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =