نشست تخصصی مقاله‌نویسی در حوزه‌ی قصه‌گویی در یزد، برگزار شد

نشست تخصصی مقاله‌نویسی در حوزه‌ی قصه‌گویی، با حضور پژوهش‌گر، قصه‌پژوه و نویسنده‌ی یزدی، در سالن آمفی تئاتر کتاب‌خانه‌ی وزیری و هم‌زمان با آیین افتتاحیه بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی استان یزد برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، اسدالله شکرانه در بخشی از این نشست ضمن بحث و بررسی در خصوص جایگاه قصه و قصه‌شناسی به چهار دوره‌ی اندیشیدگی یعنی دوره‌های سنت، میانه، مدرن و پَسامُدرن اشاره کرد و به تعریف و بازشناسی این دوره‌ها پرداخت و جایگاه قصه را در این دوره‌ها بررسی کرد. در واقع در این بررسی به این موضوع اشاره داشت که هرکدام از این دوره‌ها چه‌قدر امکان و نوع پژوهش در حوزه‌ی قصه‌پژوهی را، فراهم می‌کند.

  وی در ادامه در مورد انواع نوشتاری مقالات پژوهشی توضیحاتی ارائه داد و ضمن تعریف مقالات تطبیقی، مروری، تحلیلی، انتقادی و مقالات خاص علمی پژوهشی، نمونه‌ای از چکیده‌ی یکی از مقالات جهت آشنایی شرکت‌کنندگان تحلیل کرد.

 در بخشی دیگرازاین نشست، شکرانه به مرور کلی ساختار یک مقاله پرداخت

 در بخش دیگری از این نشست نعیمه بیدمشکی، مربی هنری و فاطمه خیاط سرکار مربی قصه‌گویی دبستان جوادالائمه(ع) چکیده‌ای از مقالات خود را در حوزه‌ی قصه‌پژوهی، ارائه دادند.

 گفتنی است این نشست با شرکت مربیان فرهنگی و جمعی از قصه‌گویان و قصه‌پژوهان، اعضای انجمن قصه‌گویی و جمعی از قصه‌گویان انجمن سروش، در سالن آمفی تئاترکتاب‌خانه‌ی وزیری برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =