۵۱قصه‌گوی یزدی، در نخستین روز از جشنواره‌ی قصه‌گویی، قصه گفتند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، از اجرای ۵۱ قصه در دو بخش ۹۰ ثانیه‌ای و دختران و پسران در نخستین روز اجرای مرحله‌ی استانی جشنواره‌ی قصه‌گویی دریزد، خبر داد

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، سیدحسین پیغمبری با اشاره به این‌که مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از روز ۱۶ مهردر یزد آغاز شده است، اظهار داشت: امروز نخستین روز اجرای قصه‌ها بود و این روند تا روز دوشنبه ۲۲ مهرماه ادامه می‌یابد.

 وی عنوان کرد: در روز ۲۳ مهرماه نیز مراسم اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی برگزار می‌شود و برگزیدگان به مراحل منطقه‌ای و کشوری معرفی خواهند شد.

 پیغمبری یادآور شد: در نوبت صبح ۳۳ قصه ۹۰ ثانیه‌ای و در نوبت عصر ۱۸ قصه ازسوی دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد اجرا شد.

 دبیر اجرایی بیست و دومین جشنواره‌ی  قصه‌گویی یزد، بیان کرد: شرافت، کوزه و کودک، خر ما، از کرگی دم نداشت، خاطرات من با شهید، جواهرات کودکی، سه جوجه، در شیشه‌ای، من یک نیلوفرم، هوای هم‌دیگه رو داشته باشیم، ماجرای یک روز من، زندگی من، خروس ایرانی، روباه و شغال، دختر همسایه و... و. تعدادی از قصه‌های ۹۰ ثانیه‌ای است که در سانس صبح به روی صحنه رفت.

 وی ادامه داد: در نوبت عصر نیز قصه‌هایی با عناوین تاج حنایی، دختر پادشاه، نقل رستم و تهمینه، یادگار دوست، چارخانه، شهر حرف‌آباد، کلاه جادویی، کباب غاز برای امیر، دزدی که خر شد، نقاشان چینی و رومی کلاغ دم بریده و ... توسط دختران و پسران نوجوان اجرا شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =