کودکان در حفظ محیط‌زیست، نقش اساسی دارند

هفته‌ی ملی کودک در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، با تکیه زدن کودکی بر صندلی مدیر کل همراه بود.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان فارس، در روز کودک، محیط زیست و میراث فرهنگی با هدف توجه به کودکان به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی و ایجاد فضایی برای شناخت و درک حساسیت خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند، اداره کل حفاظت محیط زیست فارس به دعوت مدیر کل، یک کودک را برای ساعاتی بر صندلی مدیر کل نشاند.
حمید ظهرابی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از کودک خواست نظر خود را درباره بهترین اقدامی که می‌تواند برای محیط زیست به‌عنوان مدیر کل انجام دهد بیان کند. کودک شیرازی در جایگاه مدیر کلی قول داد تلاش می‌کند تا علاوه بر این‌که در آینده مردم در شهری پیشرفته زندگی و هوای پاکی داشته باشند، بتوانند فرزندان خود را برای تفریح به کنار رودخانه‌های پرآب ببرند تا حیوانات را تماشا کنند.
به گفته ظهرابی، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست فارس، حضور کارکنان این اداره در مدارس و مهد کودک‌ها، ارائه بسته‌های آموزش محیط زیستی و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد برای تداوم برنامه‌های آموزشی در حوزه کودک و محیط‌زیست، از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته‌ی ملی کودک بوده است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با اشاره به توجه ویژه در خصوص آموزش کودکان گفت: آموزش‌های متنوعی در مدارس و مهد کودک‌ها برای آشنایی کودکان با مسائل زیست محیطی برگزار شده است.
ظهرابی افزود: امروزه یکی از چالش‌های توسعه در سطح جهانی، موضوع تغییر اقلیم است که ناشی از بهره‌برداری بیش از حد از منابع محیط زیست، تولید پسماند و ایجاد آلودگی بوده که باعث تغییر اکوسیستم درجهان شده است. در سطح منطقه پیامد فعالیت انسان در محیط زیست معضل گرد و غبار بوده، که عرصه زندگی را تنگ کرده و سلامتی انسان و دیگر جانداران را تحت تاثیر قرار داده و در سطح ملی نیز از بین رفتن تنوع زیستی، خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها شده و کمبود منابع آب باعث مشکلاتی در بخش کشاورزی شده است.
ظهرابی اضافه کرد: با توجه به اینکه کودکان به عنوان شهروندان و مدیران آینده، در حفظ محیط‌زیست نقش اساسی دارند، بنابراین آگاهی این قشر از ارزش‌های محیط پیرامون در رفع چالش‌های موجود نقشی اساسی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =