بالاترین دستاورد کانون پرورش فکری ارایه یک نیروی مفید به جامعه است

کودک را در همان مسیری که خدا قرار داده تعلیم، تربیت و بزرگ کنید تا به یک نیروی مفید برای خانواده و جامعه تبدیل شود، لذا هیچ دستاوردی بالاتر از این برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی و امام جمعه بیرجند،  صبح 18 مهر 1398 در دیدار با مدیر کل و جمعی از اعضای کانون پرورش فکری کودکان خراسان جنوبی اظهار کرد: پرورش فکری کودکان موضوع بسیار ارزشمندی است و آنقدر اهمیت دارد که بیشتر از حد تصور است، اما متأسفانه ممکن است به راحتی از کنار آن بگذریم. 

وی افزود: مسئله خودشناسی و انسان شناسی و به همان میزان شناخت کودک و استعدادهای آن در جهت سیر منازل به سمت کمال و اینکه می تواند مَثَل خدا قرار گیرد، مسئلهای بسیار مهم و با ارزش است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال استعدادهای انسان را در نمادی به فرشتگان ارایه فرمود و سپس فرشتگان را امر به سجده بر انسان کرد، خاطر نشان کرد: انسان اگر درست پرورش پیدا کند و به کمال واقعی خود برسد میتواند مظهر اسماء الهی شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: شرط اول شکوفا شدن استعدادهای کودکان این است که مربیان شخصیت کودک را بشناسند و البته اولین پرورشگاه کودک از نظر جسمی، تغذیه و تربیت، دامان مادرش است.

وی با بیان اینکه یک مادر شایسته فرزند شایستهای را تربیت میکند، گفت: در برخی روایات داریم که سرنوشت فرزند بر پیشانی مادرش نوشته شده است و این تعبیر بسیار جالبی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از بهترین و مساعدترین مکانها برای کودکان  کانون پرورش فکری کودکان است، بیان داشت: کودکان امانت های الهی هستند که هرچه قدر معلمان و مربیان گرانقدر زحمت و تلاش کنند باز هم کم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: باید بدانید توفیقی که نصیب شما شده است تا عمرتان را وقف پرورش فکری کودکان کنید، سعادتی است از جانب خداوند متعال، لذا قدر آن را بدانید که در چه جایگاهی قرار دارید.

وی با بیان اینکه ارزش کودک به فکر و اندیشهاش بر میگردد، گفت: همهی کودکان امروز ابوعلی سینا هستند اما نیاز به پرورش دارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان داشت: آن دسته از مربیانی که در هر آموزشگاه و شرایطی این مسئولیت را پذیرفتهاند و از عمرشان با عشق سرمایه گذاری کرده و کودکان را پرورش و آنها را از آفات امروزی نگه میدارند، دارای جایگاه بسیار بالایی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه آفتها در هر زمانی وجود داشته اما در زمان ما بیشتر شده است، گفت: در روایات داریم که زمانی خواهد آمد که هم بهترین و هم بدترین زمان باشد، و ما اکنون در همان زمان هستیم لذا باید به آفتها توجه کرد. 

وی با بیان اینکه زندگی برای انسان منزل به منزل، و حرکت به سوی کمال است لذا نیازمند نقشه راه است، خاطر نشان کرد: بدون نقشه راه نمیتوان تعلیم، تربیت و آموزش داد بنابراین میطلبد تا نقشه راهی برای خود ترسیم و سپس به آن جهت دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: سیر و سلوک کمال انسانی، قطب نما دارد که اولین قطب نمایی که به صورت فطری برای انسان آفریده شده، همان فطرت الهی است. 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: در زمان ما جاذبههای انحرافی پیدا شده که گاه میبینیم توسط مسئولین به اجرا در میآید و بزرگترین سرمایه انسانها، کودکان، جوانان، نوجوانان و جامعه را با جاذبههای کاذب، دروغ و جلوه دادن به باطل، از بین میبرند و باعث میشوند که برخیها راه را گم کنند.

وی ابراز داشت: آنهایی که خیانت میکنند، عوض اینکه راه صحیح را نشان دهند، با مکر، حیله، تبلیغات کاذب و دروغ، باعث گمراهی جامعه میگردند، گناهی بزرگ مرتکب می شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در تمامی اجرها، ثوابها، کارهای خیر و اعمال صالح، کاری که شما انجام میدهید بالاترین ثواب و اجر را دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان گفت: کودک را در همان مسیری که خدا قرار داده تعلیم، تربیت و بزرگ کنید تا به یک نیروی مفید برای خانواده و جامعه تبدیل شود، لذا هیچ دستاوردی بالاتر از این برای مربیان کانون پرورش فکری کودکان وجود ندارد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز پیش از  سخنان نماینده ولی فقیه استان با بیان اینکه هدف از برگزاری هفته ملی کودک، هم افزایی بین مسئولان و دستگاه‌های متولی تربیت کودک در جهت اجرای برنامههای بهتر برای کودکان است، گفت: امسال شعار هفته ملی کودک «آینده را باید ساخت» است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی از اجرای بیش از 400 برنامه در هفته ملی کودک در استان ویژه کودکان و نوجوانان خبر داد و گفت: دیدار با ائمه جمعه، عیادت از بیماران، دیدار با سالمندان و حضور کتابخانه و سیار در مناطق مرزی و دورافتاده، بازدید از اماکن تاریخی، بیمارستانها، عضویت رایگان، اعزام پیک امید به مناطق مرزی و محروم، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و وطن و تجلیل از فرزندان شهدا از جمله این برنامهها است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب توجه ویژه ای به کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارند، گفت: این کانون ها باید به مراکز تولید فرهنگ تبدیل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =