کوچکترین پرنده شناس ایران مهمان مرکز شماره دو مریوان شد

به مناسبت هفته ملی کودک ، مرکز شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مریوان میزبان کوچکترین پرنده شناس ایران بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، ماهان دبستانی 6 ساله، پرنده شناس مریوانی با حضور در میان اعضا و دانش آموزان مرکز شماره 2 مریوان و شمارش 108 گونه از پرندگان و ذکر نام علمی آنها، به بیان دانسته های علمی خود پرداخت و از همسن و سالهایش خواست در حفظ و نگهداری محیط زیست خود کوشا باشند.

همچنین با حضور کارشناسان محیط زیست در این روز برنامه های آموزشی ویژه ای برای دانش آموزان به اجرا درآمد و کودکان با گونه های مختلف حیات وحش و پرندگان آشنا شدند و کارشناسان به لزوم توجه به محیط زیست و محافظت از ذخایر انرژی و موجودات زنده ی محیط اطراف تاکید کردند.

در ادامه با پخش انیمیشن" توکایی در قفس" کودکان هر چه بیشتر با اهمیت آزادی برای پرندگان و حیوانات در طبیعت آشنا شدند.

در این هفته  با هدف توجه بیشتر به کودکان و اهمیت به نیاز و خواسته های آنان متناسب با روزهای هفته از کودکان مرکز توانبخشی هایا در مرکز حضور پیدا کردند و به تماشای انیمیشن" گنجشک پنبه دانه" پرداختند در ادامه، کودکان کم توان ذهنی با استفاده از رنگ های انگشتی نقاشی های زیبایی کشیدند.

مرکز شماره 2 مریوان با همکاری جمعیت هلال احمر و حضور مربیان در مرکز، دانش آموزان با اصول اولیه ی ایمنی در حوادث و شیوه های درست مراقبت از خود آشنا شدند.

در ادامه ی برنامه های هفته ملی کودک مرکز شماره دو مریوان میزبان اعضا ثابت مرکز، دانش آموزان مدارس، مهد و پیش دبستانی ها بود، در این روزها فعالیت های متنوع از جمله شعر خوانی دسته جمعی، نقاشی، قصه گویی، کاردستی، عروسک سازی و نمایش فیلم به اجرا درآمد که مورد استقبال بی نظیر کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

از دیگر برنامه های اجرا شده حضور در مدارس حاشیه شهر مریوان و برگزاری کارگاه اوریگامی و اهدا جوایز بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =