اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: قصه میراث کهن و بهترین ابزار انتقال ارزش‌ها و آداب و رسوم است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در ابتدای این برنامه سخنان خود را با قصه‌ای در مورد آفرینش حضرت آدم آغاز کرد و گفت: پس از حضرت آدم و حوا نیز هر انسانی که پا به این جهان گذاشت و ساکن این دنیا شد با خود یک قصه به این دنیا آورد.

معصومه هادی در ادامه با تقسیم قصه‌ها به دو گروه شاد و پرماجرا و قصه‌هایی که با اخم و ترش‌رویی همراه است، از مهمانان کودک کانون در سالن پرسش کرد که کدام قصه را می‌پسندند و عنوان کرد: قصه‌های خوب ماندگارترند و قهرمانان خوب قصه‌ها همیشه الگو خواهند بود و چقدر خوب است قصه‌های ما از جنس مهربانی، لطافت و انسان‌دوستی باشند.

دبیر مرحله‌ی استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی «قصه» را میراثی کهن معرفی کرد که بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌ها، مفاهیم، آداب و رسوم است که کشف کارکردهای وسیع آن پایه‌گذار علم قصه درمانی است.

هادی در این‌باره گفت: امروزه قصه درمانی به عنوان روشی علمی برای اختلالات رفتاری کودکان مورد تاکید است و باعث کاهش استرس و اضطراب در کودکان می‌شود.

مدیرکل کانون در پایان از کودکان خواست روایت‌گران خوبی برای قصه‌های زندگی خود باشند و با هنرمندی بر صحنه‌ی قصه‌ی زندگی بدرخشند.

شاهنامه‌خوانی و اجرای سرود اعضای هنرمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیگر بخش‌های آیین اختتامیه‌ی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی بود و پس از آن مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری گفت: هرگونه کاری که برای کودکان انجام می‌شود در واقع یک سرمایه‌گذاری برای آینده‌ی کشور و اقتدار ایران اسلامی است.

محمد میهنی سپس عنوان کرد: در ایران هم موضوعات فراوانی داریم که خود می‌توانند یک قصه‌ی خوب باشند و برای این‌کار باید در زمینه‌ی جمع‌آوری این سرمایه‌ها تلاش کنیم.

وی در پایان سخنان کوتاه خود با اشاره به اجرای زیبای شاهنامه‌خوانی اعضای کودک کانون ضمن تقدیراز فعالیت‌های کانون پرورش فکری، از صدا و سیما و دیگر مسئولان خواست برای گسترش این‌گون فعالیت‌ها با کانون همکاری گسترده‎تری داشته باشند تا کودکان بیشتری از این فعالیت‌ها بهره‌مند شوند.

اجرای موسیقی توسط دو عضو کودک و نوجوان کانون، قصه‌گویی عضو کانون و زبان‌آموز کانون زبان به زبان انگلیسی و قصه‌گویی گروهی از کارشناسان کانون استان دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه‌ی بیست‌ودومین مسابقه‌ی بین‌المللی قصه‌گویی بود که پیش از اعلام نتایج اجرا شد.

قابل ذکر است مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری، مدیرکل صدا و سیما و همکاران، رییس دانشگاه فرهنگیان زاهدان، مسئولان شورای مواد مخدر استان، معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان، امور بانوان و خانواده استانداری، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک، سازمان بسیج کارمندان، مدیران و معلمان مدرسه‌ها و خانواده‌ها از جمله مهمان این اختتامیه بودند که در جمع کودکان و قصه‌گویان حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =