مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی کانون گلستان به پایان رسید

با اعلام رأی کمیته داوران، راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان گلستان مشخص شده و با معرفی نفرات برگزیده در سه بخش صحنه‌ای «زنان و مردان، نوجوانان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها » این مرحله از جشنواره به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری گلستان، با پایان یافتن مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی،۱۱ نفر به‌عنوان برگزیدگان نهایی به مرحله منطقه‌ای این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

محبوبه رجب نسب مدیرکل کانون استان گلستان در آیین اختتامیه این جشنواره گفت: جشنواره فرصتی بود تا قصه گویان از هر گروه سنی قصه های زندگیشان را به اشتراک بگذارند و تجربیات و آموزه های با ارزش خود را به یکدیگر منتقل کنند.

محبوبه رجب نسب، مدیرکل کانون گلستان

وی با بیان اینکه قصه گویی، محوری‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است اظهار داشت: قصه تکنیکی بسیار تأثیرگذار و موفق در تبادل فرهنگی و زبان مشترک همه ی نسلهاست.

این مدیر فرهنگی در ادامه سخنان خود نگاهی به روند برگزاری جشنواره‌ی قصه‌گویی در گلستان داشت و گفت: در مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی، طی دو روز شاهد هنرمندی قصه‌گویانی خلاق و توانمند از سراسر استان بودیم و استقبال پرشور کودکان و نوجوانان، دانشجو ها، خانواده‌ها و اولیای تربیتی از این جشنواره، نشان از دغدغه جامعه به این مقوله فرهنگی دارد.

بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور شرکت کنندگان در سه بخش زنان و مردان، دختران و پسران و پدربزرگ ها و مادربزرگ‌ ها آغاز شد و طی روزهای ۲۲ و ۲۳  مهرماه در مرحله استانی،۳۶ نفر از قصه گو ها در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان به رقابت پرداختند که در پایان، ۵ نفر از بخش زنان و مردان، ۳ نفر از بخش دختر و پسر و ۳ نفر از بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها جواز حضور در مرحله‌ی بعد را کسب کردند.

گروه داوری متشکل از علی‌مراد خرمی، نصرت الله صادقلو و حسن رستمانی پس از دیدن قصه‌ها، اسما زاهدی با قصه‌ی "قلب مترسک"، محمد امین آسمانی با قصه‌ی "دزد و داروغه" و نادیا فروغی با قصه‌ی " آسیاب بچرخ" را در بخش دختران و پسران ۱۴ تا ۱۸ سال به‌عنوان نفرات اول تا سوم معرفی کردند.

در بخش زنان و مردان بالای ۱۸ سال، به ترتیب علی رجبلو با قصه‌ی "دختری به اسم فرشته"، سیده سارا مهرپویا با قصه‌ی "خاله پیرزن"، معصومه شهریاری با قصه‌ی "پری نازه دست درازه"، سمیه نورعلیشاهی با قصه "بشنو از نی" و شهلا ملبوسی با قصه‌ی "کوه اسرار آمیز"  به‌عنوان نفرات اول تا پنجم معرفی شدند.

در بخش مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها هم نورنیاز آق با قصه‌ی "هرکاری راهی دارد"، زهرا گرمابه با قصه‌ی "شنگول و منگول" و فرشته آبکار با قصه‌ی "غاز گردن دراز" به مرحله ملی راه پیدا کردند.

همچنین سه قصه‌گو نیز از نگاه کمیته داوران نوجوان که متشکل از آریا جوانمهر، فاطمه شاهکویی و نورا حقیقت بود شایسته‌ی تقدیر معرفی شدند.

گفتنی است مرحله‌ی‌ منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره‌ بین‌المللی قصه‌گویی، روزهای۲۱ و ۲۲ آبان در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گرگان با حضور قصه گویان منطقه‌ی پنج کشور که شامل استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران، سمنان و خراسان شمالی هستند، برگزار خواهد شد.

عروسک‌های روباه و کلاغ، نماد قصه گویی

خوانش بیانیه از سوی هیئت داوران

اجرای گروه سرود اعضای فراگیر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =