کد خبر: 292369
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲
بازدید 163
قصه باید سبب روشنگری و خلاقیت شود

استاندار یزد بر ضرورت سرمایه‌گذاری بر قصه‌گویی به منظور پرورش فکر کودکان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: قصه‌ای ارزش‌مند است که سبب روشنگری و خلاقیت شود

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان یزد، محمد علی طالبی در مراسم اختتامیه‌ی مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی استان یزد اظهار داشت: قصه و قصه‌گویی برای خوابیدن انسانها نیست بلکه برای بیدار شدن آن‌هاست.

 وی بیان کرد: قصه یک ابزار هنری بسیار لطیف و هنری است که می‌تواند انسان‌ها را به بیداری و حرکت وا دارد.

 طالبی تاکید کرد: قصه در پرورش روحیات خلاق و نقاد، نقش مهمی ایفا می‌کند و در این شرایط می‌توانیم امیدوار باشیم که قصه‌ها می‌توانند جایگاه خوبی داشته باشند و نقش خود را در پرورش فرزندان ما ایفا کنند.

 استاندار یزد عنوان کرد: باید در راستای پرورش فکری کودکان و نوجوانان این سرزمین روی قصه و قصه‌گویی‌هایی که منجر به روشنگری و ایجاد خلاقیت می شود، سرمایه‌گذاری کنیم.

 وی تصریح کرد: باید از این نگاه که قصه یک ابزار سرگرم کننده است فاصله بگیریم و نقش کارکرد آن را بسیار جدی‌تر و مهم‌تر ببینیم.

 در این مراسم نرگس جعفری به نمایندگی از هیئت داوران جشنواره، به قرائت بیانیه‌ی بیست ودومین جشنواره‌ی قصه‌گویی استان یزد پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =