قصه با ایجاد پرسش باعث می‌شود تا آدمی در هستی تعمق کند و کشف نماید

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با معرفی نفرات برتر این دوره از جشنواره در سیستان و بلوچستان به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، ناظر قصه‌گویی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در استان قصه را باعث ایجاد پرسش و تعمق در هستی معرفی کرد.
صادق کیانی‌مقدم گفت: قصه‌گویی هنری اصیل است که با خلقت و پیدایش انسان پا به عرصه گیتی گذاشت و قصه با ایجاد پرسش باعث شد تا آدمی کشف نماید و با افزایش دقت دستیابی به علوم را ممکن سازد.
وی علاقه‌مندی به قصه را برآمده از فطرت و ذات کنجکاو آدمی دانست و گفت: این علاقه تا به امروز به صورت داستان، حکایت، اسطوره و نیز در تولید گونه های اندیشمندانه‌ای چون تئاتر، سینما، تلویزیون و امکانات تکنولوژیک معاصر همچنان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
داور مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ادامه افزود: امروزه همه به این باور رسیدند که قصه و قصه گویی تنها یک هنر است بلکه می توان از آن در راستای درمان در زمینه روان شناختی و روانشناسی به خصوص در حوزه کودک به عنوان قصه درمانی استفاده کرد.
ناظر قصه‌گویی در استان هم‌چنین قصه را یک واسطه تربیتی دانست که می‌توان با کمک آن مسایل مهمی را به صورت غیر مستقیم به کودک و نوجوان امروزی، با همه درگیری در فضای رسانه‌ای و مجازی، منتقل کرد.
کیانی‌مقدم در پایان در خصوص نقش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گسترش این هنر اصیل گفت: کانون برای ترویج این هنر اصیل و ناب توانسته بیش از بیست سال تلاش کند و فضایی فراهم کند تا قصه‌گویان کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال در این فضای صمیمی با یکدیگر رقابت کنند و در کنار آنان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هم دوباره به صحنه قصه‌گویی بازگردند.

گفتنی است مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی در سیستان و بلوچستان روزهای بیست‌ویک تا بیست‌وسه مهرماه در زاهدان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =