قطار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان تهران به راه افتاد

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون استان تهران با شعار «نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» صبح روز چهارشنبه یک آبان ۱۳۹۸ با حضور مدیرکل کانون استان تهران، داوران و گروه های شرکت کننده افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی اعضای کانون استان تهران، صبح روز چهارشنبه یک آبان با حضور مرتضی نظری، مدیرکل کانون استان تهران، داوران، مربیان و اعضای شرکت‌کننده در سالن غدیر واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

اجرای این مراسم که با قرائت قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد را  لیلا مکانی، مربی مسئول مرکز فراگیر شماره ۲۴ کانون بر عهده داشت که پس از خوشامدگویی به حاضران و گروه‌های شرکت‌کننده، نمایش کوتاه عروسکی «مدرسه چهارشنبه» با هنرمندی مربیان کانون اجرا شد.

این نمایش، قصه‌ی مدرسه‌ی عروسک‌ها را بازگو می‌کرد که با معلمی مهربان، خوبی‌ها را فرامی‌گرفتند. عروسک‌ها در این اجرای کوتاه به معرفی انجمن نمایش استان تهران پرداختند. این انجمن زیر نظر اساتید حوزه تئاتر همچون «محمد عاقبتی، منیر مولوی زاده، امیر مشهدی عباس و حسن دادشکر» ویژه مربیان مراکز کانون  استان چندی است که کار خود را آغاز کارکرده است.

از دیگر برنامه‌های این مراسم پخش دو کلیپ از فعالیت هنر نمایش در مراکز کانون استان و پشت‌صحنه‌هایی از بازبینی آثار داوطلب جهت شرکت در جشنواره نوزدهم و همچنین اجرای مسابقاتی متنوع برای کودکان و نوجوانان میهمان در این مراسم بود.

بر همین اساس، این جشنواره که با شعار«نمایش، تمرین زندگی و ساختن آینده» آغاز کرد، در روز اول شاهد ۹ اجرا با سه شیوه‌ی صحنه‌ای ، عروسکی و نمایشنامه خوانی بود که توسط داوران این دوره از جشنواره «محمد عسکری، سمیه گلباز و ساغر لطفی نژاد» بررسی و داوری شدند. همچنین ناظر این جشنواره فرزاد زیدی نژاد کارشناس هنری کانون استان لرستان است.

گفتنی است نوزدهمین جشنواره‌ی هنرهای نمایشی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران از ساعت ۹ تا ۱۸ از یکم تا سوم آبان ماه  ۱۳۹۸ در سالن غدیر مجموعه حجاب برگزار می‌شود که این رویداد برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =