درخشش اعضای مراکز جونقان و اردل در مسابقات چرتکه استانی

اولین دوره مسابقات چرتکه استان با مشارکت کانون پرورش فکری برگزار گردید

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان اولین دوره مسابقات چرتکه استانی به میزبانی آموزشگاه روبوکام (هوش کاپ) و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چهارمحال وبختیاری برگزار شد.

آقای نیکبخت دبیر مسابقات گفت: درمرحله اول این مسابقه تعداد ۱۵۰ دانش آموز در رده های سنی کودک و نوجوان شرکت داشتند. که حدود ۷۰ نفر از آنها به مرحله دوم راه یافتند.که در پایان ۱۸ نفر بر اساس رده های مسابقه ای در رتبه های برتر قرار گرفتند.

در این میان  اعضای مرکز جونقان فاطمه زهرا امانی مقام اول رده A کیمیا عیدی مقام سوم رده A تارا جمشیدی مقام اول رده B فاطمه زهرا فدایی فرد مقام سوم رده B و اعضای مرکز اردل
ریحانه انصاری مقام  سوم  رده پیش دبستانی محیا همتی مقام دوم رده A را به خود اختصاص دادند.

لازم به ذکر است چرتکه وسیله ای قدیمی است که از صدها سال قبل برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

از جمله مزایای یادگیری چرتکه توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن کودکان و نوجوانان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =