کد خبر: 292766
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷
بازدید 292
جهان قصه، جهان چند صدایی هماهنگ است

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، به مناسبت برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه‌ی ۳ کشور به میزبانی فارس، در پیامی جهان قصه را جهان چندصدایی هماهنگ دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، در متن این پیام آمده است:

از عالم تا آدم، از لاهوت تا ناسوت، از قرار تا هبوط و تا هماره هستی، از میثاق الست و تا هیاهوی صوراسرافیل بر مدار قصص و داستان دل سپرده ‌ایم که از نص صریح کتاب آسمانی تا دست نگاشته‌های امروزین، اسرار مگوی خانه جانمان را و حدیث غربت و هجرانمان را، آمال و آرزوهایمان را چنان که می‌جوییم و نمی‌یابیم بر طومار بی‌تکلف، آشکار ساخته‌اند و از این روست که باور داریم: قصه هدیه و موهبت الهی است به انسان تا بتواند جهان را به اندازه خیال خویش معنا کند، زندگی را تأویل کند، سنت‌ها و مراسم و مناسک را خلق کند و اعضای یک فرهنگ را به یکدیگر پیوند زند و پل ارتباطی نسل‌های گوناگون شود.

و از این روست که همه ما در پی آنیم که در دل نفاق روزمره‌ای که پیرامون خویش می‌یابیم به نوعی وفاق برسیم و برای نیل به این مقصود به قصه‌گویی نیازمندیم.

قصه‌ها خلق شده‌اندتا مرهمی باشند ما را بر غربتی که دیری است بر دوش می‌کشیم، با حسرتی که پنهانی ما را به تجرع می‌افتد و بر شادمانگی‌هایی که گستره‌ی آرزوهایمان را حقیقت معنایی می‌بخشد.

جهان قصه،جهان چندصدایی هماهنگ است و در جشنواره بیست و دوم منطقه‌ای، قصه‌گویان از استان اصفهان تا بوشهر و از خوزستان تا چهارمحال و از یاسوج تا فارس بر مسند قصه‌های اصیل و کهن تکیه زده‌اند تا در فراز و نشیب آثارشان و قصه‌های نگاشته‌شان، دغدغه‌های تربیتی خود را به اشتراک نشینند و در ملاحظه‌ی احوال و سرگذشت عبرت‌آموز دیگران، آموزه‌های آثار فاخر ادبی را به کودکان و نوجوانان منتقل کنند و پاسداشت میراث گرانقدر و مفاخر ادب و هنر و و فرهنگ باشند.

بازگو تا قصه درمان‌ها شود                                   بازگو تا مرهم جان‌ها شود

در این مجال لازم می‌دانم از همراهی‌های همیشگی مدیر عامل محترم کانون جناب آقای نظری، معاون محترم فرهنگی کانون کشور جناب آقای زمردیان، مدیران کل محترم استان‌ها، ناظر محترم جشنواره، داوران عزیز، رابطان و همه دست‌اندرکاران برگزاری بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۳ کشور قدردانی کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =