کتاب‌خوانان برتر مراکز کانون استان کرمانشاه تجلیل شدند

به مناسبت هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی، از اعضا و مربیان برگزیده مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در «مهرواره آینده ساختنی است» تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه از شرکت ۲۲۰ هزار کودک و نوجوان کرمانشاهی در برنامه‌های کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری استان در یک سال گذشته خبر داد.

مهناز فتاحی روز یکشنبه ۱۹ آبان 1398 در آیین تجلیل از اعضا و مربیان برگزیده کتاب‌خوانی مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه که با عنوان «مهرواره بزرگ کتاب‌و کتاب‌خوانی» و با حضور «بهناز ضرابی‌زاده»، نویسنده کتاب «دختر شینا» برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت گفت: از آن‌جایی که پیامبر اکرم(ص) مبلغ کتاب‌وکتاب‌خوانی در جامعه بودند، توصیه می‌شود کودکان و نوجوانان این هفته را برای خواندن زندگی‌نامه پیامبر رحمت و مهربانی غنیمت بشمارند.

فتاحی در ادامه به بیان فواید کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان پرداخت و افزود: کتاب‌خوانی علاوه بر اینکه باعث سرگرمی افراد می‌شود، موجب بالا رفتن اطلاعات آنها نیز می‌شود.

او همچنین گفت: کتاب‌خوانی به افراد نحوه برخورد با دیگران را می‌آموزد و آنها را برای زندگی کردن آماده می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان کرمانشاه کتاب‌خوانی را یک تمرین بزرگ برای مغز دانست و گفت: کتاب‌خوانی در تقویت خلاقیت کودکان‌ونوجوانان نقش اثرگذاری دارد.

او  در ادامه با اشاره به شرکت ۲۲۰ هزار کودک‌ونوجوان استان در برنامه‌های کتاب‌خوانی کانون پرورش فکری استان در یک سال گذشته گفت: کودکان‌ونوجوان کرمانشاهی با برنامه‌های متنوعی در امر کتاب‌خوانی شرکت کردند. برخی از آنها کتاب‌های دوست‌داشتنی خود را معرفی کردند و برخی داستان زندگی خود را نوشتند.

فتاحی گفت: کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه در یک سال گذشته ۴۰۰ عنوان کتاب خوانده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان کرمانشاه سپس اشاره‌ای هم به پیشینه کهن کتاب و کتابخوانی در استان کرمانشاه داشت و گفت: کتیبه بیستون در استان کرمانشاه اولین کتاب سنگی نوشته شده در دنیا است.

فتاحی از همه کودکان‌ونوجوانان خواست برای خواندن این کتاب به بیستون بروند.

«بهناز ضرابی‌زاده »نویسنده کتاب «دختر شینا» نیز در این مراسم با اشاره به زندگی و خدمات آیت الله محمدحسین طباطبایی، گفت: به دلیل فعالیت‌های موثر ایشان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، روز وفاتشان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی نامگذاری شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان استان همدان از کودکان و نوجوانان خواست تا در هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی با خواندن زندگی‌نامه آیت‌الله طباطبایی با این علامه بزرگ آشنا شوند.

ضرابی‌زاده در ادامه با تاکید بر اهمیت پرداختن کودکان‌ونوجوانان به خواندن کتاب در مورد بزرگان، گفت: خواندن این نوع کتاب‌ها افراد را با زندگی‌ چهره‌های شاخص آشنا می‌کند و همین امر می‌تواند در الگوگیری آنها از چهره‌های شاخص اثرگذار باشد.

پخش کلیپ‌های مختلف از روند اجرای طرح های کتاب‌خوانی در مراکز کانون استان کرمانشاه، رونمایی از نمونک(ماکت) کتاب «آخرین پرنده آخرین سنگ»، تجلیل از همکار بازنشسته کانونی و مروج کتاب‌خوانی، دف‌نوازی اعضا و مربیان مرکز کانون پرورش فکری شهرستان روانسر، و... از برنامه های اجراشده در این مراسم بود.

مسئولان اداره‌های کل مختلف استان نظیر: آموزش وپرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری، و... میهمان این مراسم فرهنگی بودند.

در پایان این مهرواره از اعضا و مربیان برگزیده کتاب‌خوانی مراکز کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در طرح‌های کتاب و کتاب‌خوانی قدردانی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =