رصد پدیده نادر نجومی در مرکز نجوم کانون کرج

واحد نجوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، ویژه برنامه رصد «گذر عطارد از مقابل خورشید» را برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، فرزانه ایرانپاک، مسوول واحد نجوم کانون استان ضمن اعلام این خبر افزوداین پدیده یکی از پدیده های نادر نجومی بود که  هم زمان با هفته علم در خدمت توسعه و ترویج علم رخ داد و تا ۱۳ سال دیگر رخ نخواهد داد و ما در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با توجه به داشتن ابزار و امکانات مناسب شرایطی را فراهم کردیم که عموم علاقه مندان بتوانند در این برنامه حضور یابند.

ایرانپاک در تشریح این برنامه نیز گفت در ابتدا در رابطه با این پدیده و چگونگی رخ دادن آن در قالب یک کارگاه برای خانواده های علاقه مند مطالبی بیان شد در ادامه با کمک فیلترهای مناسب برنامه رصد اجرا شد و در بخش بعدی نیز بعد از غروب خورشید، ماه و مشتری نیز رصد شدند.

آشنایی با نحوه ی استفاده از تلسکوپ توسط بابک مشمولی از کارشناسان نجوم و برگزاری ویژه برنامه در آسمان نمای کانون و کارگاه نقاشی دیواری از دیگر برنامه های اجرا شده بود که مسوول واحد نجوم کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، به آن ها اشاره کرد.

گفتنی است مدیر کل، معاون، جمعی از کارشناسان و مسوولان و مربیان کانون و اعضا و خانواده های علاقه مند در این برنامه، حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =