رصد پدیده جذاب گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید

مرکز علوم و نجوم کانون پرورش فکری زنجان رصد پدیده جذاب گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید با حضور خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان زنجان؛ طلعت آقاجانلو در گزارشی گفت: رصد آخرین رخداد نجومی نادر قرن، گذر سیاره عطارد از مقابل خورشید، در بیستمین روز از آبان ماه 1398 در مرکز علوم و نجوم زنجان از دریچه دوربین های دوچشمی، تلسکوپ خورشیدی اچ-آلفا و تلسکوپ 132 میلی متری ویلیام اپتیک انجام شد.

مسوول مرکز علوم و نجوم در ادامه اظهار داشت: در این رویداد باشکوه که از ساعت 16:04 عصر قابل مشاهده بود، اقشار مختلف مردم شامل اعضای مرکز و خانواده‌هایشان، دانشجویان،  دانش آموزان و عموم مردم با حضور در محوطه و رصدخانه مرکز علوم و نجوم زنجان به تماشای این پدیده زیبا پرداختند.

آقاجانلو ابراز داشت: این برنامه شامل برگزاری کارگاه "گذر عطارد"، بخش معرفی نرم‌افزارهای کاربردی و کتب مرتبط، عکاسی از پدیده، پوشش رصدی برنامه همزمان با سه ابزار و سه نوع فیلتر مختلف بود.

وی به بخش اول برنامه اشاره کرد و گفت: در بخش اول تلسکوپ ویلیام اپتیک با فیلتر خورشیدی شیشه‌ای، بخش دوم دوربین دوچشمی با فیلتر مایلار و  بخش سوم تلسکوپ اچ آلفای خورشیدی، پوشش لحظه به لحظه‌ی این برنامه را به عهده داشتند.

همزمان در گنبد رصدخانه نیز با تلسکوپ سلسترون 14 اینچ به تماشای لحظات حساس این گذر پرداختیم. این برنامه با غروب آفتاب و پایان این واقعه به وقت محلی پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =