حضور همکاران کانون البرز در نشست آموزشی «نماز» و «عفاف و حجاب»

با حضور حجت الاسلام هاشمی، همکاران کانون البرز با نماز و فواید فیزیکی و معنوی آن و تاثیرات  نماز و حجاب و عفاف بر کاهش آسیب‌های جامعه آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، حجت الاسلام هاشمی، مدرس کارگاه،  در این نشست به اهمیت خلقت و  جایگاه والای انسان در عالم خلقت اشاره کرده و توجه به آفریده‌های  خدا و تفکر و تدبر در آن‌ها و استفاده از نیروی عقل را وجه تمایز انسان و نباتات و جمادات و حیوانات خواند.

وی با اشاره به ضرورت اهمیت به عمق عبادات و عوامل و علل ترک نماز از جمله گناه، ناامیدی ، یاس و مشکلات خانوادگی و سایر موارد گفت، ما  باید تا می‌توانیم از عبادات سطحی پرهیز کرده و توجه خود را  به عبادات واقعی معطوف کنیم تا نماز ما بتواند ما را از آسیب‌ها باز دارد.

مربیان کودکان ونوجوانان را برای حیات ابدی تربیت خواهند کرد

این مدرس با اشاره به اهمیت رعایت امانت و صداقت به عنوان دو ویژگی مهم انسانی،  به نقش بی بدیل معلمان و مربیان در تربیت کودکان و نوجوانان تاکید کرده و افزود  شما مربیان دل‌های مخاطبان خود را زنده می‌کنید و با این تاثیر باعث تربیت و رشد روحی آن‌ها خواهید شد که آن‌ها را برای حیات ابدی تربیت خواهید کرد.

هاشمی هم‌چنین در مورد تلاش بیگانگان و دشمنان اسلام برای از بین بردن عفت وحیا در جامعه‌ی اسلامی سخن گفته و با اشاره به احادیث مختلف در حوزه‌ی رعایت عفاف و نقش آن در شرافت انسانی ادامه داد ما نباید دچار غفلت شویم و باید با تربیت قرآنی و اسلامی جامعه‌ی دینی و قرآنی  بسازیم که منجر به تربیت صحیح نسل‌های آینده شود.

مدرس کارگاه آموزشی در پایان به معرفی کتاب ها و پایگاه‌های معتبر در حوزه‌های نماز  و عفاف و حجاب پرداخته و نماز جماعت را در کنار همکاران کانون استان، اقامه کرد.

توجه به حفظ محیط زیست  در کانون البرز

یکی از نکات قابل توجه در این کارگاه آموزشی،که روز چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸، در مرکز مجتمع کانون کرج، برگزار شد رعایت مدیریت سبز و عدم استفاده از ظروف یک بار مصرف  در بخش پذیرایی بود که نشان از اهمیت همکاران به حفظ محیط زیست و رعایت مدیریت سبز داشت..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =