«زیباترین افسانه ها و کتاب ها در کنار دریاها نوشته شده اند»

مصطفی رحماندوست شاعر ، نویسنده و دبیر جشنواره کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون هم زمان با آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی با شعار «حال خوش خواندن» مهمان ویژه مراسم «صددانه یاقوت» در گناوه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون بوشهر ، صبح امروز 25 آبان ماه 1398 خالق شعر ماندگار «صد دانه یاقوت» با حضور در ویژه ای برنامه با این عنوان در مرکز گناوه گفت:تا به  امروز 40 سال‌ است‌ که‌ بدون‌ وقفه‌ برای‌ بچه‌ها کار می‌کنم و هر شغلی‌ را هم‌ که‌ پذیرفته‌ام، به‌ ادبیات‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ ربط‌ داشته‌ است.

وی بیان کرد:ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و همچنین شناخت اصیل و صحیح ادبیات فارسی نیازمند این است تا نظام آموزشی ما  با بهره گیری از ادبیات عامیانه، مردمی و متون کلاسیک ؛ هنرمندانی تربیت کند که با نگاه خلاقانه این منابع غنی و ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان بازآفرینی و بازنویسی کنند.

رحماندوست با تاکید بر زیبایی افسانه ها و داستان های عامیانه جنوب و به ویژه استان بوشهر خلاقیت و بازآفرینی این متون معطوف به رفع نیازهای کودکان و نوجوانان را بسیار ضروری و مهم دانست.

خالق شعرهای ماندگار کودکان و نوجوانان در گفتگویی صمیمانه با اعضاء مراکز کانون استان بوشهر امیدواری و پشتکار فراوان و مداومت بر آن را دو عامل ضروری در موفقیت بیان کرد.

سمیه رسولی سرپرست کانون استان ضمن ابراز خرسندی از آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی و پویایی فعالیت های مرتبط با کتاب خوانی در مراکز ، انتصاب مصطفی رحمان دوست به عنوان دبیر جشنواره کتاب ماه و سال کودک نوجوان از سوی مدیر عامل کانون را و حضور ایشان در استان بوشهر را به فال نیک گرفت.

وی افزود : در کانون پرورش فکری با توجه به اینکه مراکز کانون،  کتابخانه های تخصصی کودک و نوجوان هستند برنامه های کتاب محور به یک هفته منحصر نمی شود و در تمام طول سال در حال اجرای برنامه های مختلف با محوریت و موضوعیت کتاب و کتابخوانی هستیم اما در این یک هفته که به نام کتاب مزین شده در راستای توسعه و تحقق هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش می‌کوشیم.

رسولی تصریح کرد:بخش عمده و بر جسته شناسنامه فرهنگی این مرز و بوم را کتاب تشکیل می دهد ؛ بنابراین  برآنیم تا با برگزاری هرچه باشکوه تر هفته کتاب در آشتی کودکانمان با کتاب این یار مهربان بکوشیم.

این برنامه با همکاری ستاد برگزاری ضیافت بفرمایید کتاب شهرستان گناوه و اجرای برنامه های متنوع و جذاب از سوی اعضا و مربیان این مرکز شامل پخش فیلم زندگینامه مصطفی رحماندوست ، اجرای سرود صد دانه یاقوت ، قصه گویی ، نمایش خلاق ، رونمایی از کتاب قصه ها و مثل ها  ، جشن امضا کتاب و همچنین اهداء کتاب به همه کودکان نوجوانان همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =