کد خبر: 293101
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
امیدواری و پشتکار عامل موفقیت است

مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده، هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار «حال خوش خواندن» مهمان ویژه مراسم «صددانه یاقوت» در گناوه بود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، خالق شعر ماندگار «صد دانه یاقوت» با حضور در ویژه‌برنامه‌ای با این عنوان در مرکز کانون گناوه گفت: تا به امروز ۴۰ سال‌ است‌ که‌ بدون‌ وقفه‌ برای‌ بچه‌ها کار می‌کنم و هر شغلی‌ را هم‌ که‌ پذیرفته‌ام، به‌ ادبیات‌ کودکان‌ و نوجوانان‌ ربط‌ داشته‌ است.

رحماندوست در گفت‌وگویی با اعضا مراکز کانون استان بوشهر امیدواری و پشتکار فراوان و مداومت بر آن را دو عامل ضروری در موفقیت بیان کرد.

وی بیان کرد: ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و همچنین شناخت اصیل و صحیح ادبیات فارسی نیازمند این است تا نظام آموزشی ما با بهره‌گیری از ادبیات عامیانه، مردمی و متون کلاسیک؛ هنرمندانی تربیت کند که با نگاه خلاقانه این منابع غنی و ارزشمند را برای کودکان و نوجوانان بازآفرینی و بازنویسی کنند.

رحماندوست با تاکید بر زیبایی افسانه‌ها و داستان‌های عامیانه جنوب و به ویژه استان بوشهر خلاقیت و بازآفرینی این متون را معطوف به رفع نیازهای کودکان و نوجوانان و بسیار ضروری و مهم دانست.

سمیه رسولی سرپرست کانون بوشهر نیز گفت: در کانون پرورش فکری با توجه به این‌که مراکز کانون، کتاب‌خانه‌های تخصصی کودک و نوجوان هستند برنامه‌های کتاب محور به یک هفته منحصر نمی‌شود و در تمام طول سال در حال اجرای برنامه‌های مختلف با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی هستیم اما در این یک هفته که به نام کتاب مزین شده در پی توسعه و تحقق هر چه بیشتر فرهنگ کتاب‌خوانی در حوزه کودک و نوجوان بیش از پیش می‌کوشیم.

رسولی تصریح کرد: بخش عمده و برجسته شناسنامه فرهنگی این مرز و بوم را کتاب تشکیل می‌دهد؛ بنابراین  بر آنیم تا با برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته کتاب، در آشتی‌دادن کودکان‌مان با کتاب این یار مهربان بکوشیم.

این برنامه با همکاری ستاد برگزاری ضیافت «بفرمایید کتاب» شهرستان گناوه، با اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب از سوی اعضا و مربیان این مرکز شامل پخش فیلم زندگی‌نامه مصطفی رحماندوست، اجرای سرود صد دانه یاقوت، قصه‌گویی، نمایش خلاق، رونمایی از کتاب قصه‌ها و مثل‌ها، جشن امضا کتاب و همچنین اهدا کتاب به همه کودکان نوجوانان همراه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =