قصه‌های بومی هر منطقه، مظهر فرهنگ آن منطقه هستند.

مدیرکل آموزش و پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان ناظر منطقه یک در آئین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در ارومیه بر توجه قصه‌گویان به قصه‌های فولکلور تأکید کرد و قصه‌های بومی هر منطقه‌ را مظهر فرهنگ آن منطقه عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، سیده نسرین سجادیان در آئین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه کانون و دبیرخانه استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، میزبانی ارومیه از مرحله استانی این جشنواره را بسیار خوب عنوان کرد.

سجادیان گفت: حضور و استقبال پر شور دانش آموزان مدارس ارومیه در طی دو روز برگزاری جشنواره، حاکی از تعامل بسیار خوب کانون و آموزش و پرورش استان و بیانگر تلاش جدی در تبیین و شناساندن آثار و اهداف ارزشمند قصه گویی برای نسل کودک و نوجوان است.

وی افزود: یکی از دلایل مهم ورود سازمان‌های فرهنگی دیگر در مقوله قصه‌گویی، پی بردن این سازمان‌ها به قابلیت‌های قصه گویی است که اهداف ارزشمندی را در افزایش اعتماد به نفس و انتقال مفاهیم آموزنده در حوزه کودک و نوجوان دارد.

آئین اختتامیه مرحله منطقه‌ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی رأس ساعت ۱۵ روز یکشنبه ۲۶ آبان در مجتمع شهید فرخی کانون آغاز شد که با معرفی و تقدیر از پنج برگزیده این مرحله از جشنواره به کار خود پایان داد.

در منطقه یک بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی که به میزبانی ارومیه برگزار شد ۲۵ قصه گو از پنج استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین طی روزهای ۲۵ و ۲۶ آبان ۹۸ به قصه گویی پرداختند.

گفتنی است: مرحله ملی و پایانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی با حضور برگزیدگان مناطق پنجگانه کشور در آذرماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =